erik2710 skrev 2013-07-02 07:12:29 följande:
Synd att ni bokade så snabbt efter att du startade tråden! Royal Caribbean är nog ett av de sämsta bolagen att åka med om man oroar sig för att det ska vara mycket barn eftersom de helt klart är ett av de barnvänligaste bolagen.
Oftast är det inget problem men ni kan ha otur så att det är väldigt mycket barn på eran kryssning. Eftersom ni redan har bokat får ni göra det bästa av situationen och det blir säkert en härlig resa även om det är mycket barn!
Har ni lämnat något önskemål om sittning till middagarna än? Royal Caribbean har börjat gå ifrån det mera traditionella med fasta sittningar så det finns chans att ni kan få mera frihet både när ni ska äta och med vem ni ska äta (kanske viktigt när det är en bröllopsresa?) men ni bör nog önska det redan nu! Ni kanske är jättesociala men om ni har otur kan ni bli placerade vid ett stort bord med ett sällskap ni inte har något gemensamt med och det kanske inte är optimalt just på en bröllopsresa! Det finns flera restauranger att gå till men eftersom ni ska åka med ett mindre skepp kanske huvudrestaurangen är viktig.
Tack för svar!
Jag gjorde rätt mycket research innan och kollade upp andra rederier, men vi bestämde oss för Royal till slut. Har läst att det finns vissa rederier som inte har lika mycket barn osv, men ibland då går ju priset upp då. Hade det inte vart för att det var påskveckan hade jag inte funderat en gång till, men när jag insåg att vi åker veckan innan påsk blev jag lite orolig. Går förmodligen att boka av (förlorar då endast de 2000 vi lagt i deposition), men efter än mer research....har googlat "Serenade of the seas easter week", "too many kids on easter break" etc och fått blandade svar (vissa säger att de inte märker av barnen, andra säger att det är jättemycket barn osv) och det jag tror och hoppas är att barnen håller sig till sina aktiviteter:)
Vi åker från New Orleans vilket kan medföra att det är lite mindre barn än turerna som går från Florida....kanske...Och så hoppas jag att, även om Serenade of the Seas är barnvänligt, kanske oasis eller allure är snäppet mer barnvänliga...
Problemet är ju att hela mars och april är "barnmånader" då alla har spring break på olika tider, men då vi vill åka just då får man väl helt enkelt hoppas på det bästa:) Den turen vi går avgår endast en gång i april, så inte så mycket att välja på. Väldans synd att påsk infaller så sent, annars tror jag datumet vi valt skulle varit perfekt...precis i sluttampen av spring break och många soltimmar...
Vi har valt My time dining eller vad det nu heter....vet dock inte om man ändå ska säga att man bara vill sitta två. Vad jag har förstått är det vanligare att få ett bord för bara två om man har my time dining...Vet du det? Vi kommer säkert även att prova på specialrestaurangerna med.