Inlägg från: Mustikka |Visa alla inlägg
  • Mustikka

Finsk musik hjälp.

Hej ska gifta mig med en finlandssvensk och jag har en annan kultur som har ganska annorlunda musik. För att alla ska trivas vill blanda min och hans kultur på bröllopet. Varken svärmor eller min fästman som är finsk har någon idé Vad för finsk musik man kan spela upp. Finsk tango,vals letka jenka är allt vi kommer på men har ingen aning om vilka band som spelar musiken. Vi ska ha dj/sångare som sjunger på mitt språk och fixar resten av musiken med dj utrustning som lite mer finsk svensk och engelska låtar. Behöver nu hjälp av er kära BTare. Tipsa mig gärna på all musik ni tycker passar på ett finskt bröllop. Svenska låtar funkar utmärkt då många är finlandssvenskar men gärna finska låtar oxå :) slår ihop våra huvuden så blir det säkert en fin lista

• Svar på tråden Finsk musik hjälp.
  • Mustikka

Puffar. Puff puff. Nu måste väl någon här inne ha idéer. Det är många dom gifter sig ju :)

• Mustikka

Lillajag. Eftersom vi har en annan kultur så har vi egna danser. Man håller varandra i händerna och en större grupp dansar. Lite svårt att förklara hehe. Men eftersom min fästman är från Finland så vill jag att dem också ska trivas och dansa. Har aldrig varit på ett finskt bröllop och det har inte min fästman heller. Därför undrade jag om vad för musik man kan spela upp för den finska sidan också. Så alla kan få dansa och ga roligt Tack för tipsen ska kolla upp dem oxå. Alla tips är hjälpsamma. :)

• Mustikka

Pia88 Tuuusen tack ska genast kika på dem och visa vår dj. Det här var toppen Mer än förväntat

Svar på tråden Finsk musik hjälp.