• Chicita

Honnörsbordet-vilka sitter där?

Min mamma dog 2 månader innan bröllopet. Men vi var rätt säkra på att hon inte hade kunnat sitta med vid bordet ändå då hon behövde halvligga i en rullstol om hon inte låg i sängen.
    Så pappas "nya" (ny sen typ 20 år tillbaka) tog mammas plats på honnörsbordet helt enkelt.
    Det var inget svårt beslut. Hon är ju den enda "mamma" jag har liksom, varför skulle jag vilja sätta henne någon annan stans? Glad 

jag skulle skriva upp alla namn på alla personer på lappar och försöka pussla ut på ett bra sätt - och det blir er bordsplacering Glad 

Fokusera mer på att alla ska få någon dom känner inom prathåll (bredvid, mittemot eller diagonalt emot) än något annat och försök blanda släkter och vänner.
    Ta exempelvis 3 färgade papper, skriv alla hans släktingar på en färg, alla dina på en annan och alla vänner på den tredje färgen.

När ni är nöjda så ritar ni bara upp borden lite snabbt på ett papper och textar vart dom ska sitta. Den sätter ni sen på dörren där man går in i lokalen
    Enkla bordsplaceringskort som ändå ser rätt fina ut är små tårtpapper som ni delar upp i kilar och textar namnen på

Svar på tråden Honnörsbordet-vilka sitter där?