• marsmat

Passar skorna till en bröllopsklänning?

Hej! 

Vill bara kolla med er vad ni tycker. Letar som en galen efter snygga, flata skor till min klänning och hittade dessa. Min mor säger NEJ och menar bestämt att ballerinaskor är det enda alternativet till en bröllopsklänning. Jag tycker INTE om ballerinaskor och känner spontant att jag verkligen gillar dessa. Men känns det helt fel för er?

• Svar på tråden Passar skorna till en bröllopsklänning?
  • 7011e gången gilt
    om brudar kan ha covers all star kan du ha dessa
  • passionsblomman

Men, har du ingen bild på klänningen då? Det spelar ju ganska stor roll hur den ser ut menar jag, med vilka skor som passar till? Och vilken stil det ska vara på resten av dig, med frisyr, make, bukett och så vidare.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • daniiel 2

Som passionsblomman skriver, så beror det ju en hel del på klänning och övrig styling, men, jag tycker att du kan ha dom där skorna oavsett! Om du tycker dom är fina, om du känner dig bekväm i dom och tycker dom är sköna, så är faktiskt det vad som är viktigast. Det finns ingen anledning att du ska ha pumps, sandaler, ballerina osv om det inte är något du känner dig bekväm med, även om det är den typen av skor som skulle passa bäst till din klänning enligt dom flesta.

• daniiel 2

Jag tycker förövrigt att dom där skorna är väldigt fina, riktigt söta och jag tycker det ser ut som brudskor :)

• passionsblomman

Jag tänker att den skon till en klassisk brudklänning, utgör ett lite "bohemiskt kaxigt" val, som kan bli mycket lyckat om du följer upp det i tex frisyr och brudbukett, så att du bygger en helhet totalt sett som känns uttänkt och genomförd hela vägen. Jag skulle tex plocka upp det silvriga i skon så att det kom med i buketten, smycken och frisyr. Samma färg och material i banden runt buketten osv.
    Det är en blandning av ljuvt och rejält i skorna som jag tycker du ska ta fasta på, så att hela du blir en välavvägd mix av de två. Jag tror det kan bli jättebra-men ta hjälp av frisör, florist och make-up artist, så att det går ihop från topp till tå.

• Lavia

Jag tycker tyvärr inte att de passar till en bröllopsklänning. Kan ballerinaskor t ex i silver vara ett alternativ? Det finns en hel del fina i handeln, t ex Vagabond har i guld. Om klänningen täcker skorna spelar det kanske inte så stor roll vilka du väljer men en nättare sko är finare i mitt tycke. Lycka till!

• marsmat

Oops, tryckade på posta för tidigt. Men det är håret i alla fall! Nu kommer klänningen. Den är lite ändrad sedan bilden togs, nu är toppen kortare framme och går skrått baköver. Det är ett stort silkesband som knyts bakom nacken och som går neröver ryggen.

• Malaina

Skulle jag vilja ha dom skorna skulle jag ha dom oavsett vad andra tycker!:) Vad som är fint är något som skapats av andra, svårt att ha en egen vilja som inte är styrd av något från början i dagens samhälle! :)
    Som de föregående skrivit så är det vitkigaste att du känner dig bekväm i skorna!  
    Sen om klänningen är lång syns dem inte så mycket!
    Jag tycker skorna var jätte söta skulle även tycka att de är fina till en kort klänning!  

• afturelding

Jag tycker de är jättefina! Och jag tror det blir väldigt fint att bryta av med något lite "tuffare" när klänningen är så mjuk och romantisk :) Men jag skulle matcha det med en bukett i samma stil också. 

• passionsblomman

Jag tror det kan bli jättefint-något i håret och en bukett som tydligt matchar skorna i sin lite tuffare stil mot den mjuka skira spetsen och det fina tyget i kjolen, skulle kunna bli kanonbra. Jag skulle tex gärna jobba med lite krullig ormhassel och så någt silvrigt för att få lite rustik känsla och få med metallen också. Och även om jag annars älsakar färg och tycker det är lite trist att det ofta är så försiktigt i Sverige med det (milt uttryckt), så skulle jag välja en bukett i gräddiga toner, för att få betoningen på just de rustika detaljerna.
    Ja, här kommer jag med en massa råd du inte bett om, men min hjärna satte igång här nu...

• passionsblomman

Får man förresten fråga vart du hittad dem och vad de kostar? Jag skulle gärna ha ett par sådana själv...

• imoen

Jag tycker att du ska ha de där skorna för de är as-snygga! Om din mamma gillar ballerina kan hon väl ha det själv 😜?

• marsmat

@Passionsblomman: Tack för dina tips! Du har rätt vad gäller blommorna (jag fick googla ormhassel men WOW vackert!). Jag gillar också färg egentligen men det kan bli rätt snyggt med ljusa toner just för att det är mitt på sommaren och klänningen är som den är. Jag har en krans i silver med små pärlor i, som jag ärvt från mormor, som jag ska ha i håret. Så då blir det ju ännu mer silvriga och gräddiga toner!

Alla andra, tack för eran feedback! Vi får se om det blir dessa. Jag gillar de faktiskt bara mer og mer, och det blir en lite oväntad detalj. ÅÅÅ vad jag gläder mig just nu Skrattande

Och för de som funderar så är skorna från Opening Ceremony och de är på rea men fortfarande inte jättebilliga, ungefär 1300 kostar de nu. Men jag fick skatteåterbäring :P

http://www.openingceremony.us/products.asp?menuid=2&menuid2=209&designerid=6&productid=75406 

• passionsblomman
    imoen skrev 2013-06-13 22:49:08 följande:
    Om din mamma gillar ballerina kan hon väl ha det själv ?
    Hihi! Spot on! *fnissar*
  • marsmat
    passionsblomman skrev 2013-06-14 10:57:23 följande:
    Hihi! Spot on! *fnissar*
    Verkligen spot on! :)
  • Eleya

Jag tycker skorna är skithäftiga och har du långklänning så e det skit samma..kan bli jättehäftiga bilder om ni har proffsfotograf. =)

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
Svar på tråden Passar skorna till en bröllopsklänning?