Hur ska vi göra med buffén? Mycket förvirrad och rådvill
Marione skrev 2013-06-16 10:29:42 följande:
Det känns ju lite konstigt om nästan alla skulle rata den afrikanska delen av buffen. Framförallt om en del av hans släktingar är från afrika. Jag tror att många istället kommer att vilja pröva på den afrikanska maten, svensk buffe har man ju ätit förr....Jag tror att ni kanske ska beställa färre delar o mer av dem istället för att dra ner på den afrikanska delen. Sen är väl jag lite av den åsikten att man får väl anpassa sig, om jag som gäst bjuds på mat får man anpassa sitt matintag så att det räcker till alla o prova flera olika rätter.Håller helt med. Hade jag varit bjuden till något som erbjuder buffe och det finns ett annat alternativ till det svenska hade jag garanterat hellre kollat in som i ert fall den afrikanska buffen.
Är ni ungefär lika många från bådas sidor så beställ 50/50 på maten så får gästerna helt enkelt anpassa sig efter det som finns. För varför skulle man ha 80svensk/20afrikansk ska de afrikanska gästerna "tvingas" till att äta av den svenska om de inte vill.... med 50/50 så får man en chans att ta lite från båda bufferna.