Inlägg från: drömprinsensfru |Visa alla inlägg
  • drömprinsensfru

Väldigt dålig framförhållning eller bara obrydd?

Jag känner igen lite av det där med att prästen är så seeeg med att vilja träffas! Jag fick tjata på vår präst för att få till en träff i god tid, vi ville också hinna prata om sånger för att hinna ordna med vigselprogram och för att hinna meddela vår solosångare/musiker om våra låtar var okej att spela i kyrkan. Jag fick tjata och säga "ja men han som ska sjunga och spela vill veta om han kan sjunga och spela det vi vill, han måste hinna träna in låtarna och vi måste hinna trycka vigselprogram".... kändes lite jobbigt att behöva vara "bridezilla" med prästen när jag inte behövde vara det med/mot någon annan hela planeringen...

Jag tycker att du ska ringa kyrkan eller församlingen där ni ska vigas och berätta vad du tycker, i lite snälla ordalag så klart, och fråga dom om sångerna och kolla om de kan boka in en tid med prästen (kanske kan de boka in det i prästens kalender?) och berätta att ni inte hinner ordna vigselprogram i tid nu när prästen är så seeeg, att ni bor på annan ort flera mil bort och att det är besvärligt för er att flänga flera mil osv osv osv. Förhoppningsvis kan ni få hjälp utan prästen!

Svar på tråden Väldigt dålig framförhållning eller bara obrydd?