Stressad över alla små detaljer...sover inte!
Men allvarligt?!
Vi ska ha vår vigsel i en kyrka "på landet" och festen i en kvarn flera kilometer därifrån. Hur folk löser sin transport är upp till dem, hittills har ingen frågat om skjuts. Jag har aldrig varit på ett bröllop där jag har förväntat mig att jag ska skjutsas runt. Man får väl helt enkelt samåka och dra lott om vem som kör eller så får man köra på den gamla varianten " det är min släkting som gifter sig så jag får dricka"..
Vi gick runt på en bilutställning i samband med en cruising (nej vi var inte ute efter en vanlig raggarbil) när jag plötsligt fick syn på BILEN. Precis en sådan veteranbil som jag alltid velat ha. I rätt färg för färgtemat. Fördelen med sådana utställningar är att det så gott som alltid sitter en lapp i rutan med vem som är ägare och sedan är det bara att luska vidare utifrån det. Det visade sig att det var en bekant till en bakant som kunde tänka sig att låna ut bilen OM min mosters sambo kör! Och givetvis gör han det
Så mitt råd är:
Säg ifrån till gästerna att det är var mans egen uppgift att ta sig till-från och mellan ställena. De får väl lära sig samarbeta. Och koncentrera er på att fixa er egen transport! Jag hade nog inte valt att tvinga någon att köra dock... Kanske ni kan locka någon jobbarkompis som ändå inte är bjuden på själva bröllopet men som ni vet är dödligt nyfiken på att komma till kyrkan...