• SofiaMagdalena

Visa BILD på era bordsblommor

Hej! 

Vi vill gärna se bilder på blomarrangemang som ni andra har haft på borden. Vi är i planeringstagen för bordsblommorna och söker inspiration!

Vi tänker använda konservburkar att ha blommorna i. Troligtvis med oasis i nuläget.

De amerikanska sidorna har mycket kul men det är lite för "over the top" för oss :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-23 16:35
    Om ni citerar inlägg med bilder, radera bilderna så slipper man scrolla så mycket! Tack på förhand!

• Svar på tråden Visa BILD på era bordsblommor
  • bjorkangsbrud

Pyttis skrev 2013-06-24 09:12:51 följande:är inte från min dukning då det är 2 veckor kvar tills den ska göras men här är några dekorationer och "provdekorationer" till några bröllop jag gjort Vad fint med äpplena som ljusstakar! Skulle passa perfekt på vårt höstbröllop! Hade du någon ljushållare i äpplena, eller gröpte du bara ur?

• Pyttis
    bjorkangsbrud skrev 2013-06-26 20:01:52 följande:
    Vad fint med äpplena som ljusstakar! Skulle passa perfekt på vårt höstbröllop! Hade du någon ljushållare i äpplena, eller gröpte du bara ur?
    är jättefint tycker jag med, ser så maffigt ut för liten peng :) jag har bara gröpt ur dem, och sen penslat med citroncaft innan jag satt ner värmeljuset, tar längre tid innan fruktköttet börjar bli brunt då :) och sen har jag satt ihop äpplena med tandpetare så de inte ska glida isär
  • SofiaMagdalena

Vi har tänkt oss något i denna stilen. 
  • SofiaMagdalena
    LinneaR skrev 2013-06-25 19:57:05 följande:
    Vi hade teparty-tema så hade "vanliga" krukväxter i te/kaffe
    -plåtburkar och tekannor:)
    Fantastisk kul idé! Helt i min smak.
  • PimPim83
    Sailergirl skrev 2013-06-26 19:23:52 följande:

Vi hade en väldigt enkel dukning men jag gillade den. Det kom så mycket annat på borden ändå (vattenkaraffer osv)

Jättefint! Less is more. Flört
  • Noli
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-28 12:45:41 följande:

Vi har tänkt oss något i denna stilen. 
    Jättefint! Vad använder ni som burk?
  • pulmonate

På vårt italienska bröllop hade vi en stor Protea King i en mjölk flaska. På bordet hade vi även flera andra glas burkar där det var omvirat juteväv och spetts med en knapp i mitten. Krukan i terracotta hade vanligt gräss i och på krukan var det målat bordsnumren. Förutom det, röd och vitt vin, vatten och några ljus.
    Protea king hade jag även i min brudbukett samt tärnornas buketter.

En av tärnornas buketter med en Protea King i mitten. Min var liknande men lite större och med Veronica förutom brudslöjan.
  • pulmonate
    LinneaR skrev 2013-06-25 19:57:05 följande:
    Vi hade teparty-tema så hade "vanliga" krukväxter i te/kaffe

-plåtburkar och tekannor:)

Jätte fint! Detta föll mig i smaken. Sött och "down to earth".
  • SofiaMagdalena
    Noli skrev 2013-06-28 15:33:55 följande:
    Jättefint! Vad använder ni som burk?
    Vanliga konservburkar :)
Svar på tråden Visa BILD på era bordsblommor