Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Är det fult att tacka nej till bröllopet man tidigare tackat ja till?

Jag hade nog blivit lite ledsen och hade tyckt att det var tråkigt, men jag hade förstått er. Speciellt när ni inte är väldigt nära brudparet heller. Det är klart att om det är väldigt nära själva datumet, så att mat till er osv inte går att avbeställa, då hade jag kanske blivit lite mer upprörd. Nu verkar det ju dock vara någon vecka kvar.

Jag hade nog dock, om jag var ni, försökt skicka en liten present och ett kort till brudparet och/eller hälsat på dom och lämnat en present några dagar efteråt. Bara för att visa att ni uppskattade inbjudan och vill lyckönska brudparet :)

• daniiel

Jag håller med dig afturelding, det är oförskämt! Usch.. Jag hade blivit så ledsen och besviken och jag hade strukit den personen från min vänlista där och då tror jag.

Vi fick ett avhopp dagen före bröllopet, pga av ett par valde att flytta isär då och tjejen är makens kusin, så killen ville inte vistast i samma rum som henne och tyckte att hon var den som hade förtur till bröllopet. Vi blev lite besvikna, såklart. Det blev ju ett hål i bordsplaceringen också, men vi hade placerat det paret längst ut vid ett bord redan, så kusinen fick sitta utan honom mitt emot sig. Hon åkte hem ganska tidigt.

Nu, två år senare, så är det killen vi har kontakt med och umgås med. Vi blev väldigt goda vänner efter att han veckan efter bröllopet bjöd hem oss för att prata om vad som hade hänt, förklara varför han inte kunde/ville komma och lyckönska oss.

Svar på tråden Är det fult att tacka nej till bröllopet man tidigare tackat ja till?