Är det fult att tacka nej till bröllopet man tidigare tackat ja till?
Är bjuden på bröllop då en bekant gifter sig. Vi har aldrig umgåtts med dennes respektive utan jag har bara en arbetsrelation till vederbörande även om jag gillar personen. Vi ses aldrig privat dock.
Vi tackade ja till deras bröllop men nu har vår barnvakt fått förhinder och det känns omöjligt att få tag på någon som är hemma mitt under semestern, alla som barnen känner är bortresta och jag vet inte vem jag ska fråga mer.
Vidare så har inte vi någon bil och de har sitt bröllop helt off så att man måste ha bil för att ta sig dit. Det hela känns ju onekligen dumt då vi ju inte vill förstöra våra egna semesterplaner genom att spräcka budgeten totalt innan. Nu när vår barnvakt som även hade bilen vi skulle låna inte finns till hands, så strular det ju helt klart ihop sig.
Vi har frågat om de inte har en toastmaster eller någon man skulle kunna snacka ihop sig med om att hyra en gemensam buss men de säger att de inte vill/orkar detta. Känns ju lite udda då väldigt många i deras bekantskapskrets inte har bil eller ens körkort så jag förstår inte hur folk ska kunna ta sig hem. Det finns inga övernattningamöjligheter.
Nu bestämmer såklart vi själva hur vi gör, om vi tackar nej eller inte. Men blir ändå nyfiken på hur ni andra resonerar? Är det väldigt ofint att tacka nej til ett bröllop efter att man tackat ja, när det inte handlar om något som tex dödsfall eller liknande.
skulle du förvänta sig att dina gäster sparar under hela året för att kunna närvara och bli sur/irriterad om denne sedan tackar nej?