Är det fult att tacka nej till bröllopet man tidigare tackat ja till?
Som jag ser det har ni två alternativ: antingen går den ena av er på bröllopet (den andra är hemma med barnen) eller så stannar båda hemma. Personligen skulle jag kanske välja att den ena går, speciellt som ni ju faktiskt tackat ja redan.
Jag förstår att det känns surt att gå ensam, men jag tycker att om man tackat ja så bör man gå. Eller åtminstone att den ENA i paret går.
Om ingen av er känner sig bekväm med att gå ensam på bröllopet är det väl inget annat att göra än att ringa upp fort som ögat och säga som det är, att barnvakten drog sig ur och att ni därför inte kan komma. Sen gör ni som övriga skrivit, dvs. skickar en present och ett vackert kort och gratulerar brudparet på det viset.
På vårt bröllop var det två pers som inte hörde av sig alls (de svarade alltså inte på inbjudan eller påminnelsemail), så de var en viss stressfaktor. Vi skrev dock i mailet att uteblivet svar räknas som nej och att ingen mat beställs i så fall. Sen var det en gäst som hade anmält sig, men som stannade hemma pga snuva(!).