Blir snålt att få ihop det....:-/
Varför inte önska bidrag till bröllopsresan om någon vill ge en present?
Och då menar jag verkligen önska inte ha som "kravlista"
Vi bad våra gäster att inte ge oss någon present alls utan att hellre klä sig enligt temat.
Men ändå fick vi 11000:- ca i bidrag till resan (och alla utom 6 personer kom i temakläder ändå)
Du kan få en bukett hos en florist för kanske 4-500 om den inte är så jätteviktig att det ska vara vissa blommor, en viss form eller någon viss färg. Gå bara till floristen, säg ett maxpris och berätta lite om eventuellt tema eller önskemål.
Om floristen får fria händer så kan hon göra en jättefin bukett även till ett billigare pris. Det kanske blir extra mycket grönt som utfyllnad och en väldigt luftig bukett. men det finns jättebra exempel på att det inte behöver bli svindyrt.
Om du har tärnor så räcker det med en enkel blomma och något grönt till dom om du vill att dom ska ha buketter.
När jag var tärna så saknade jag något att hålla i (fram tills jag fick ta emot brudbuketten) och det kändes väldigt jobbigt att inte ha någonstans att liksom göra av händerna... Därför fick mina tärnor en ensam kalla och lite björngräs
Corsage till maken och bestman kan ni hoppa över om ni inte känner att ni har råd, annars gäller ju samma där. Säg till floristen att ni vill ha något väldigt billigt. Det kan bli jättefint med en kvist brudslöja och något grönt bakom bara exempelvis...
Kostym... fynda på dressman. Dom kan ha erbjudanden nu där dom vill bli av med överflödiga "studentkostymer" exempelvis. Annars är deras bas-kostym helt ok. Tror den ligger på runt tusenlappen och så tillkommer ju skjorta, slips/kravatt och eventuellt väst då. Men det går att hyra på en bröllopsbutik också