Blir snålt att få ihop det....:-/
Jag sminkar mig aldrig till vardags (endast mascara). Jag valde dock att sminka mig själv till bröllopet. Känndes mest bekvämt så. Jag vet ju hur jag vill ha det ;) Är väldigt nöjd att jag gjorde det för jag kände igen mig själv när jag tittade i spegeln.
Angående kosrym: Har han någon kostym? Ta då den. Vi har det rätt gott ställt men mannen fick ta kostymen som hängde i garderoben i alla fall. Jag tyckte det var sjukt onödigt att köpa en ny när han hade en fin. Problemet var bara att knäppa byxknappen, så det blev att sömmerskan fick lägga ut dem så mycket det gick. Kostade 200 kr så det var inte så farligt i jämförelse med en ny kostym. Är inte alltid så lätt att hitta en som passar heller. Inte för min man iaf.
Slips kanske någon av era släktingar/vänner har i garderoben? Skjota tycker jag är svårast. Kanske kan låna? Köpa billigt på H&M eller liknande utan att tvätta den innan, så krymper den inte :)
Jag är en mästare på att spra, men med kort tid kvar blir det ju svårare. Kan ni se över era vardagsvanor? Kan ni äta billigare en månad? En månad går ju snabbt och vet man att man sparar till en resa så kan man ju nästan äta nudlar varje dag :)
Som tidigare nämnts; lägg krut på att få billiga blommor. Det gjorde inte jag, men jag förstod att om man inte är så kräsen så kommer man beetyyyydligt billigare undan. Corsager betalade jag ca 100kr för per st. Ska ni ha blommor till dukningen så är mitt tips en enkel blomma i en vas. Blir inte alls dyrt (beror ju dock på antalet vaser, men man behöver inte ha så många. Är så mycket annat på borden också).