Inlägg från: FrökenMäkelä |Visa alla inlägg
  • FrökenMäkelä

Alkohol från Tyskland eller Danmark?

Vi kommer köra till Calles i Flensburg, bor strax utanför Helsingborg.

Tar kortare tid att köra dit än ta båten som inte är så billig heller, kör vägen går över två broar så de avgifterna tillkommer.

Fördelen med både Bordershop och Calles är att du kan göra beställningen via nätet så ställer de fram pallen den dagen ni ska hämta så slipper man hålla på lasta och ha sig inne i butikerna.

Som någon annan skrev, kolla hemsidorna och jämför.

• FrökenMäkelä
    Tessan o Tobbe skrev 2013-06-25 23:43:10 följande:
    Jag ska kanske tillägga då att vi bor i Stockholm, men jag kommer från Skåne, så vi var nere i Skåne på besök. Så då planerade vi in turen till Tyskland. Jag vet inget om Estland, för det alternativet har jag aldrig kollat upp, men trots att vi körde hela vägen från Stockholm så sparade vi ändå jättemycket pengar. Om man ändå kör och tar färjan Rödby-Puttgarden så skulle jag rekommendera Calles i Burg. Det ligger 6 km från båten, tar 10 minuter att köra. O det ni inte hittar där, kan ni kompletera med från Border Shopen. Border Shopen är billig, och ja, har större utbud... Men Calles är ännu billigare och har ett bra utbud dom också =)
    Kan även tillägga att åker man Rödby-Puttgarden så har de en 3timmars biljett som kostar 629danska kronor. Är man tillbaka i Puttgarden inom 3timmar så får du tillbaka 300danska kronor så resan blir ännu billigare.
Svar på tråden Alkohol från Tyskland eller Danmark?