• Grodprinsens brud

Frisyrer - Inspiration!

Vad har ni hittat för inspirationsbilder till frisyren?

Jag tycker att det är jättesvårt att se vad just jag passar i. På söndag ska jag träffa en tjej som är frisör och diskutera lite och det känns skönt. Mitt hår är tunt och långt och ligger allt platt som en pannkaka efter 30 minuter..  

Nu är jag nyfiken på vad ni andra tänker er! 

• Svar på tråden Frisyrer - Inspiration!
  • Marione

Tjockelin - Jag använder mig av TREsemmé Naturals Silicon Free. En sån här stor flaska ( 900 ml) för ca 70 kr. Om jag använder "fel" balsam eller produkter kan jag lätt få en känsla av att håret känns som ull, alldeles fel helt enkelt. Mitt tips är att goggla på balsammetoden, där finns många bra produkter som man kan använda. Jag kör inte det, men just produkterna är bra. Jag kör Schwarzkopf Got2B, dem är det bara att skölj ur med balsam.  

• HannaP

Dessa bilder är min hårinspiration.
    Har axellångt, lite självlockigt, platt, tunt skandinaviskt hår!
  • Grodprinsens brud

Åh vilka fina frisyrer! Tooie, din frisyr va jättehärlig! Sådär LAGOM som jag menar Skrattande 

Sedan kommer vi till nästa problem... Jag har glasögon, vilket jag vet att många av er andra också har. Det är en del av mig och jag tänker inte skaffa linser och inte tycka att det är jag på bröllopsfotona sedan. Då blir det lätt kaka på kaka med hårsmycke eller coiffe vilket jag annars tycker är otroligt fint... Jag har bytt glasögon så att jag har ett par fina guldfärgade med en liten sten i skalmen så att det ska vara lite fint åtminstone... Griselda från Specsavers... I kombination med detta provade jag frisyrer på Hairstyler... 

25146721

Såhär blev det med favoritfrisyren... Vad tror ni? Kanske med någon blomma i flätan...

Alternativet är nog den här:

• Chicita
    Grodprinsens brud skrev 2013-06-26 11:27:52 följande:
    Åh vilka fina frisyrer! Tooie, din frisyr va jättehärlig! Sådär LAGOM som jag menar Skrattande 

Sedan kommer vi till nästa problem... Jag har glasögon, vilket jag vet att många av er andra också har. Det är en del av mig och jag tänker inte skaffa linser och inte tycka att det är jag på bröllopsfotona sedan. Då blir det lätt kaka på kaka med hårsmycke eller coiffe vilket jag annars tycker är otroligt fint... Jag har bytt glasögon så att jag har ett par fina guldfärgade med en liten sten i skalmen så att det ska vara lite fint åtminstone... Griselda från Specsavers... I kombination med detta provade jag frisyrer på Hairstyler... 

Såhär blev det med favoritfrisyren... Vad tror ni? Kanske med någon blomma i flätan...
    Det där blir väl bra Glad
    Jag skulle nog haft en blomma eller två i flätan också ja, bara för att göra det lite mer festligt
  • jimmyojennifer

Jag kommer ha nästan precis samma frisyr som Chicita hade. Men jag har tvärtom- super super tjockt hår, självlockigt och det lever alltid sitt egna liv. Just därför har jag valt en heluppsättning för att minsta lilla det regnar eller jag blir svettig kommer mitt hår locka till sig och bli fluffigt som attans =)

Chicita skrev 2013-06-25 12:25:43 följande:

Framtiden är den du själv skapar
  • karamell
    Grodprinsens brud skrev 2013-06-26 11:27:52 följande:

25146721

Alternativet är nog den här:

Vilka fina glasögon! Jag tycker ettan ser jättefin ut :)
  • Cattacia

Håller med Tooie. En bra frisör gör underverk med håret med enkla medel. Jag brukar följa Guessladys blogg. Hon brukar ge bra handfasta tips och ibland lägger hon ut uppsättningar/hårsmycken som hon har gjort och vad hon arbetar med förnärvarande. Du är jättefin i båda frisyrerna. Lycka till!!!guesslady.devote.se/    Kolla in henne....  

• Hoffsennanen Tottoplex

Kan tipsa om denna tjejen som jag hittade...superduktig och enkla frisyrer som ändå funkar att göra sj med lite övning!

• sommaren13
    Tooie skrev 2013-06-25 19:34:13 följande:
    En riktigt duktig frisör behöver inget löshår utan löser det med en donut som kostar ca 100:-
    Det var så jag gjorde och jag har tunt och inte alls långt hår..... blev super nöjd! :)

Fäääärdig! :D
    Jättefin frisyr! :D Den gillade jag skarpt
  • kj79

Lite inspiration, bilder jag tagit från google. Kommer antingen ha en svinrygg med tiara eller någon slags knut med bulle upp på huvudet. Vet inte hur jag ska förklara men bilderna visar. :)

• kj79

Tröck för snabbt. :P

Detta ovan, är bullen jag menar. :P

Eller bilden ovan, svinrygg med någon hårklämma eller något annat islt för tiara.

Eller något sånt här, fast inte sådär maffig tiara. :P
  • kj79

Hittade även en annan frisyr som jag gillar skarpt. Fast utan att håret hänger sådär där nere.

• karamell

Här kommer en bild på min frisyr på min bröllopsdag, hoppas den kan vara av inspiration till någon. Jag hade även i typ 8 små vita hårnålar med blommor på, blev såååååå nöjd :)

• Kristin179

Mi enkla frisyr som fixades hemma...

Svar på tråden Frisyrer - Inspiration!