Hjälp med bröllopsformatet!
Vi är lite likadana! Min sambo ville först inte alls någonting helst. Och ingen av oss gillar att stå i centrum så vi fokuserar på en rolig fest bara.. Och försöker glömma att vi ska stå i kyrkan...
Brukar ni ha fest annars? Gillar han att gå på fest? Ni kan ju gifta er i kyrkan och sedan ha festen på någon mysig restaurang och be dem ha borden som de brukar dvs inte i honnörsbord och tungor som vi själva har valt bort för att det känns stelt... Kör buffé (så blir det inte tysta stunder mellan rätterna) och undanbed er tal...
Vi har
snabb vigsel i en mindre kyrka av trä (tar bort den där "superkyrkliga" känslan)utan extra solosång etc. Mingel med bubbel och snittar i restaurangens trädgård (eller inne om det regnar) Typ tapas/antipastibuffé dessert och kaffe dans och mingel (jag kanske kan få min M2B att dra en tryckare till Bryan Adams istället för vals) tårta och bubbel Mer dans och mingel Vi åker ca 23 medan de som vill får stanna tills restaurangen stänger 01... Vi har undanbett oss tal och buffén står uppdukad på ett annat våningsplan än där vi sitter så det kommer bli en del förflyttningar vilket gör att stelheten förhoppningsvis uteblir, kanske lite fnitter när det blir trångt i trappan..