Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Hjälp med bröllopsformatet!

Måste han dansa bara för att ni har dans då?
    Varken jag eller maken dansade ett enda steg, men hans föräldrar var uppe och buggade tillsammans med en hel del andra gäster.
    Maken minglade runt lite och jag hamnade i en soffa efter middagen dit folk kom och satte sig och pratade en stund och liksom avlöste varandra.

Vi hade 64 gäster (inklusive barn).

Det kändes då som att vi hade gott om tid att prata med alla som ville prata med oss i alla fall Glad 

• Chicita
    Kala skrev 2013-06-28 11:24:48 följande:
    Jag kom annars på att man kan hyra ångbåt och tuffa runt på Siljan! Det tar bort konceptet "festlokal" som MTB är så rädd för. Ombord en båt tittar ju gästerna dessutom ut över land och vattnen snarare än att sirra på brudgum (gästerna får gärna stirra på mig! Hahaha). Har jag tur kanske han går med på att äta något på båten annars får jag föreslå champagne/snittar/tårta ombord. Han älskar iof att grilla så kanske han skulle gå med på en BBQ av något slag???  En jätteeld och helstekt gris kanske?!
    Hmmm......måste fundera mer. Tack igen för alla förslag.
    Det har funnits ett koncept förut med vigsel i Torsångs kyrka, Brudskål och fördrink på Slussbruden (? inte säker på om det var den båten eller Engelbrekt) och båten tar er sen till Haganäs för middag.
    Det får bara plats typ 15-20 personer på båten så då har ni ju en normal avgränsning som säkert de runtomkring er kan respektera också (annars brukar det ju kunna bli lite sura miner om vissa släktingar inte blir bjudna)... 
Svar på tråden Hjälp med bröllopsformatet!