• atlas82

Plats för bröllopsbilder utomhus i Solna???

Snart är det dags, närmare 27 juli
    Allt är helt färdig planerat och fixat förutom en plats för att ta bröllopsbilderna efter vigseln.

Vi gifter oss i Solna kyrka och kommer ha festen på en restaurang i närheten.

Någon som har några bra tips på platser som är vackra där det inte är alltför mycket folk
    Platsen ska helst finnas i Solna. Vår första tanke var att ha det på en plats med vatten men det är inget krav.

det vi ska kolla i helgen är
    Hagaparken - Dock risk för mycket folk om vädret är fint
    Karlbergssjön (karlbergs slottspark) - Långt vatten drag och möhjlighet till grönområde i slotsparken
    Lötsjön - Fin plats dock dåligt med utrymme kring sjön och troligen en del folk
    Råstasjön - Ingen erfarenhet av den

Kom gärna med tips om platser vi kan kolla upp

• Svar på tråden Plats för bröllopsbilder utomhus i Solna???
  • Kala

Du har ju vatten vid Stallmästargården annars. Där är det fint.

Själv bor jag precis vid Råstasjön och där är det väldigt vackert vid vattnet men kan vara mycket folk eftersom det är ett populärt promenadstråk. Det finns en liten träbro där det ofta samlas mkt fåglar, på den sidan som Friends Arena ligger. Du har å andra sidan mycket större gränsområden i anslutning till vattnet vid Lötsjön.

Om du är en smula äventyrlig så finns det en "bergsknall" vid Råstasjön, på andra sidan Sjövägen, ni skulle kunna klättra upp på. (Det finns en liten stig men kanske är klurigt om du har värsta marängklänningen....?) Där är ni garanterat ensamma och kan ev få fina bilder med vattnet i bakgrunden. Bergsknallen ligger liksom inom fyrkanten Sjövägen, Grindvägen, Råstavägen och Tottvägen. Kolla på Google Maps och använd satelit inte kartan så ser du stenytan. Det finns en liten rådjursstig upp på ena sidan (från Råstavägen om jag inte minns fel). Du kan väl reka någon dag,se om rådjursstigen funkar med din klänning och om utsikten kan vara något att ha. Jag har bara varit upp där en gång för ca 2 år sedan så jag minns inte exakt hur det va.

Hoppas ni hittar något fint!

• Kala

I förrgår var jag upp på toppen på Hagakullen. Supervackert med solnedgången och Brunnsviken. Man ser både Stadshuset och Globen därifrån. Lite meckigt att ta sig upp bara och ingen "klassisk" plats för bröllopsfoto men kan passa om du är ute efter något lite ruffigare och schysst utsikt.

Det finns även en vacker promenadväg längs med vattnet mellan Radisson Blue Royal Park och norröver, om man går i riktning mot Järva krog. Finns någon enstaka brygga där också = plats vid vattnet och garanterat mindre folk än promenadstråket runt Råstasjön/Lötsjön.

Svar på tråden Plats för bröllopsbilder utomhus i Solna???