stealmystyle skrev 2013-06-29 13:26:13 följande:
Nu ska ju folk osa via mail och jag kollar min skräpppost på daglig basis så jag har svårt att tro att "brevet skulle kommit bort". Och självklart kommer någon få sätta sig och kontakta hans vänner och släkt, men det gör inte mig mindre irriterad att folk inte osat i tid. Som jag har försäkt förklara så anser jag att det hanldlar om angangemang, och har man inte angagemanget att orka osa i tid så anser jag att det känns slöseri med pengar att bjuda dessa människor som ändå inte är speciellt angelägna om att komma. Med undantag för folk som har stora problem i sitt liv så som "passionsblomma" vill få det att verka som.
Man kan skriva fel mailadress exempelvis. Och om det då råkar bli till en existerande mail så är det inte säkert att man märker att det har blivit fel. Har svaret inte kommit tillbaka så borde det ju ha kommit fram... eller hur?
Poängen är att dom kan ha trott att dom
har svarat.
Dom kanske sa till din sambo, eller sa till hans föräldrar när inbjudan kom att "ååh vad kul det är klart att vi kommer" och så tror dom att det räcker. För dom har ju sagt att dom ska komma...
Man behöver inte ha stora problem i sitt liv för att glömma bort något man ska svara på.
Speciellt inte om den saken ligger långt fram i tiden. De flesta väntar med att svara för man måste veta om man får ledigt, om man får hundvakt, barnvakt eller pengar till resan/ boende eller vad det nu kan vara.
Alla är inte superorganiserade och då är det lätt att det glöms bort om man har mycket att göra.
Det betyder
inte att dom inte bryr sig om ert bröllop eller att dom är ointresserade. Det betyder bara att dom har annat i sitt liv som tar upp mer av deras tankar just nu.
Du säger att ett av paren från din sida som inte har svarat än är ett par som har bjudit in sig själva...
Jamen om dom har bjudit in sig - och sen fått en officiell inbjudan så kanske dom tror att det är klart? Då kanske dom tror att det var ok eftersom ni vet att dom ville komma...
Som exempel bara alltså...
Du har full rätt att vara besviken på att det inte har blivit som du tänkte dig det hela.
Men sätt dig ner, andas och försök känn efter vad som är viktigast den här dagen. Är det viktigt att de ni bjöd in är där (dom är ju uppenbart viktiga för er annars skulle ni väl inte bjudit in dom?).
Tja... då kanske ni ska kolla vad som hänt som sagt så det inte blir någon miss i slutänden. För det kan vara mer pinsamt och "förnedrande" än att lyfta luren och kolla om dom kommer eller ej...