Vi som gifter oss 2018
Vi fick flytta fram vårt bröllop 5 år pga ekonomin till 2018. Är det fler brudar än jag som planerar så här tidigt? Jag har redan brudklänningen klar!
Vi fick flytta fram vårt bröllop 5 år pga ekonomin till 2018. Är det fler brudar än jag som planerar så här tidigt? Jag har redan brudklänningen klar!
Vi gifter oss 2/6 tror jag. I stort sett inget är planerat. Bara varit och kollat in runt bygdegården där jag antar att det kommer gå av stapeln.
Hur är era män i planeringen? Delaktiga? Eller är det mest bruden som fantiserar, planerar och fixar? Så känner jag iaf, även om det bara gått några veckor sedan jag friade. Det jag föreslår kring bröllopet brukar få svaret "Det är ett alternativ..."
Jag dyker väl in här jag med då :)
Planerat datum är 1/9-2018.
Har kollat på lokal och mat och sånt men har ingen koll på vad man mer behöver tänka på xD Vi ska inte ha ett stort bröllop, närmsta familjen och några vänner så vi kommer som mest bli 42 personer men då är det räknat med ca 10 barn. Vi kommer ha flertalet personer som kommer behöva boende.
Vad är viktigt att vi tänker lite extra på som man ofta glömmer?
Här är det likadant, jag som funderar kollar upp och fixar allt. Han tycker att det är så långt bort att han har svårt att tänka på det. Men så är jag fixaren och pysslig av mig så det är en överenskommelse vi har. Däremot är det lite tråkigt att inte kunna bolla lika mycket som jag vill med honom, men det gör ju oxå att jag får bestämma!
Ni som "bokat mat" redan, hur menar ni då? Bokat mer catering firman att den och den maten ska använda till den lokalen den tiden? Eller menar ni att ni bestämt mat som ska serveras?
Vi som ska ha buffé, när bör man bestämma med cateringfirman ? 2/6 går det av stapeln.
Vår borgliga vigsel kommer vara kort och precis intill festlokalen. Hur skulle ni gjort med buffén; tagit emot maten innan gäster kommer och värmehålla den eller ta emot maten efter vigseln under minglet och duka fram buffén direkt? (Kommer ha anställda som gör detta).
Vi kör ett överraskningsbröllop i början av maj. Borgligt. Bokat lokal och börjat planera hur vi vill ha det.????
Hej!
Har har gått lite crazy nu på black friday reorna och tänkte passa på att tipsa er också. Perfekt tillfälle att köpa de där sakerna man ändå tänkt :).
Många härliga eventuella bröllopsskor på Footway, Feetfirst, Zalando och Scorett - beställde paret jag spanat in nedsatt 20%
Smycken - SoBling har 20% på allt, även märken så som Efva Attling, örhängen och armband är nu fixat
Suitopia - 30%, fästmannen och jag har bokat en tid i eftermiddag för att förhoppningsvis beställa kostym :)
Hej om ni inte har hittat några stylister/makeupartister/hårstylister så kan Suavoo hjälpa er. Kika in på hemsidan: www.suavoo.com eller maila: hello@suavoo.com
Ha det fint,
Hej!
Har har gått lite crazy nu på black friday reorna och tänkte passa på att tipsa er också. Perfekt tillfälle att köpa de där sakerna man ändå tänkt :).
Många härliga eventuella bröllopsskor på Footway, Feetfirst, Zalando och Scorett - beställde paret jag spanat in nedsatt 20%
Smycken - SoBling har 20% på allt, även märken så som Efva Attling, örhängen och armband är nu fixat
Suitopia - 30%, fästmannen och jag har bokat en tid i eftermiddag för att förhoppningsvis beställa kostym :)
Ni som "bokat mat" redan, hur menar ni då? Bokat mer catering firman att den och den maten ska använda till den lokalen den tiden? Eller menar ni att ni bestämt mat som ska serveras?
Vi som ska ha buffé, när bör man bestämma med cateringfirman ? 2/6 går det av stapeln.
Vår borgliga vigsel kommer vara kort och precis intill festlokalen. Hur skulle ni gjort med buffén; tagit emot maten innan gäster kommer och värmehålla den eller ta emot maten efter vigseln under minglet och duka fram buffén direkt? (Kommer ha anställda som gör detta).
Tema? Röd tråd? Vad har ni och hur ska man tänka? Vill ju inte att det ska bli för mycket heller. Är vimplar ett tema/röd tråd? Hjälp!