• Isasa

Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!

Okej, jag menar inte att förlöjliga alla som frågar gällande rött på bröllop, men tycker ändå det är lite kul hur folk tar gamla sägner o påhitt på sånt extremt allvar att man nästan blir hängd på plats om man kommer med fel färg på klänningen eller ifrågasätter brudparets önskningar. Därför tänker jag lite såhär, en ny tradition som rimligtvis borde följa med dagens samhälle, nu när vi brudar sällan eller aldrig oskulder när vi gifter oss, somliga gifter sig för andra eller tredje gången (Gud förbjude att man väljer vit brudklänning på sitt andra bröllop!!) och detta har ju givetvis fröken jagtyckernågotomallthelatiden synpunkter på. Vi som redan badat i syndernas flod och fått många kallsupar däri kanske helt enkelt skulle gifta oss i Röd brudklänning? Inte nog med att vi inte är oskulder när vi står vid altaret, vi har varit gifta förr (eller var man nu står) OCH vi har dessutom legat med brudgummen

• Svar på tråden Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!
  • kouki

Den vita klänningen symboliserar ju dock inte oskuldhet från början, utan var en extravagans. Det riktiga svenska kyskhetstecknet är brudkronan :)

• Kala

@kouki - fasen, jag som funderar på att låna hembygdens brudkrona! Då är det kört. Flört

• marsmat

Skandal, vad händer med världen?!?! Alla dessa slampiga brudar som giftar sig om och om och ligger med killar som inte ens har "put a ring on it" och ändå vågar klä sig i vitt! Och ATTPÅTILL så kommer gästerna till festen i röda klänningar och dansar och har kul! Det är för illa!

Tänk om alla bara brydde sig mer om de riktigt viktiga sakerna som klädkod, så skulle nog de flesta bröllop bli sådär sjukt mycket bättre. 

• Marione

Åhh herregud.... Jag skulle behöva ha flera röda klänningar på mig eftersom jag legat med brudgummen när vi var ihop en gång för 10 år sedan...

• Aniara4

Det behövs helt klart ett ordentligt utarbetat schema med färgkoder för att delge de närvarande alla detaljer kring sitt tidigare sexliv. Har man legat med brudgummen bär man röd klänning eller slips. Den som legat med bruden kan ta en rosa nyans istället. En fjäder i hatten indikerar att man lägrat brudparets yngre syskon. Sjömanskostym/klänning indikerar att man haft en flicka/pojke i varje hamn - kan även bäras av någon i brudparet, eventuellt med svarta detaljer om man sörjer sin tidigare livsstil. Skjorta/blus knäppt upp i halsen = har inte haft några föräktenskapliga förbindelser. Blå nederdel och grön överdel visar att man idkat älskog i naturen, medan ljusblå klädsel med vita detaljer säger att man är med i 10 000-metersklubben. En queer gäst har såklart flerfärgad klädsel.  Att gå byxlös/kjollös signalerar att oavsett hur många man legat med är det inte tillräckligt och man hoppas bättra på det ikväll!

• yavanna81

En sak jag alltid undrat: Om man ligger med brudgummen under själva bröllopet, ska man byta till röd klänning då?

• anne på grönkulla
    yavanna81 skrev 2013-07-01 20:08:32 följande:
    En sak jag alltid undrat: Om man ligger med brudgummen under själva bröllopet, ska man byta till röd klänning då?
    Hahahahahahah! Ja, hur tänker den gäst som har med en extra röd klänning? Och när anses det rimligt att bruden byter?
  • passionsblomman

*fnissar*

Jaha, men vad ska man ha på sig om man är bjuden utan sin partner och

1) gärna vill ha lite extra roligt utan denne för en kväll-man sitter väl ändå inte ihop och man får ju roa sig bäst man kan.

2)Tydligt vill visa att man inte är singel-bara ensam (för att brudparet räknat bort ens respektive ur kretsen för de inbjudna), så man slipper onödiga inviter.

Så alla så lätt som möjligt får ut det just de vill av kvällen menar jag.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Kjell Präst

Man måste också komma ihåg, vilket poängterats i en annat tråd för länge sedan, att om man har randiga kläder så betyder det att man haft ihop det med prästen!

Svar på tråden Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!