Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Har du gått på semester?

Två dagar kvar att jobba, sen börjar mitt livs första semester! Har tidigare alltid pluggat, haft timanställningar och kortare projekt och tidvis varit sjukskriven, så det känns coolt och lite märkligt att plötsligt få betalt fast jag inte är där!

Dessvärre har jag inte så mycket semester, så det blir bara tre veckor nu. Har sparat lite till i höst då jag brukar behöva det bättre, sen tänkte jag ta ut en del i pengar eftersom det är en visstidsanställning som tar slut sen.

• Aniara4

Just ja! Vår lyxsemester kommer att bestå i att vi kommer att sitta en vecka i en liten norrländsk stuga utan rinnande vatten eller mobiltäckning och läsa böcker, varvat med besök till vänner och släktingar som förhoppningsvis erbjuder oss en dusch när de känner odören. Det blir tvångsavkoppling på hög nivå!

Resten av tiden ska vi ha storgenomgång av lägenheten, sortera, slänga och få ordning på några nya förvaringslösningar vi skaffat oss. Herregud, vi är två personer i en trea, hur svårt kan det vara att få plats med våra ägodelar?!

Utlandssemester blir det förhoppningsvis i november.

Svar på tråden Har du gått på semester?