14 juni 2014
Hoppar in här jag med då vi också ska gifta oss den 14/06 -14 efter 9år och två barn tillsammans. Vi ska ha ett litet trädgårdsbröllop med ca 50 gäster (kan bli 80 beroende på hur mycket släkt vi ska bjuda), hyra stora partytält och ha dans i en ladugårdsdel. Vi tänkte ha lite vintage/lantligt tema då det kommer att utspela sig på landet mitt i grönskan. Och vigseln blir även den utomhus (eller i ladan vid eventuellt regn) och borgelig. Det enda vi hittills fixat är att vi har bokat fotograf och bestämt datum.
Maten ska vi göra själva och jag funderar på att servera någon god kall soppa i burkar (tips; taco-sås burkar liknar de populära mason jar när man pillar bort ettiketterna!) med grissinis (bröd pinnar) till förrätt och sedan en stor buffé till huvudrätt och sen skippar vi nog efterrätt eller har ost där. Och sedan bröllopstårta som jag nog också ska ge mig på att baka själv då jag älskar att baka. Min pappa har 60-års kalas om några veckor då jag är ansvarig för mat och bak så då ska det bli tårta för 80pers, kan ju se hur smidigt det går då tänker jag. :) Och så ska vi nog önska oss maten i bröllopspresent av mina föräldrar då vi försöker hålla nere på budgeten (studenter som vi är...).