Barnen vid eget bord?
Gör ett ungdomsbord då med de äldre barnen o låt 3-åringarna sitta med en av sina föräldrar. Jag kommer ha barnbord när vi gifter oss, men vi ska ha buffe o dem är alla i stort sett i samma ålder o könner varandra.
Gör ett ungdomsbord då med de äldre barnen o låt 3-åringarna sitta med en av sina föräldrar. Jag kommer ha barnbord när vi gifter oss, men vi ska ha buffe o dem är alla i stort sett i samma ålder o könner varandra.
Jag kan hålla med om att barnbord kan bli exkluderande. Fast det beror lite på tillfälle, sällskap och upplägg samt självklart de bjudna barnen. Barnen som tex kommer på vårt bröllop sitter alltid nästan vid barnbord, och det är för att de själva vill. Har vi inte det så blir det ett "jäkla liv" så att säga. Barnen i vårat umgänge är dessutom extremt självgående och både kan ta mat och sköta saker runt omkring själva trots att de inte är så stora. Känner inte barnen varandra väldigt väl kan det bli fel med barnbord, framförallt om de inte får samma mat som de andra. Dessutom får den/de som vll alltid sitta blandat om de skulle vilja av ngn anledning. Fast i TS fall känns det inte som om det skulle bli ett barnbord om bara de äldre sitter tillsammans. Det skulle snarare vara en bordsplacering som baseras på att de kanske har mer gemensamt än med gammelfastern.