• Hoffsennanen Tottoplex

Vart är ni kvällen innan?

Tänkte bara höra vad ni hittar på kvällen innan bröllopet?
    Lite tips och idéer och hur ni tänker
    Här blir det nog att mannen sover hos sina föräldrar och spelar tv-spel med sin lillebror som även är hans bestman!
    Jag kommer nog vara tillsammans med mina tärnor och jag håller just nu på att hitta förslag till ställen där vi kan vara om vi ska bo på hotell eller så!
    Hur tänker ni? 

• Svar på tråden Vart är ni kvällen innan?
  • Chicita
    TheD skrev 2013-07-02 18:44:01 följande:
    och sen kom tårtan :) 
    Kom och kom...
    Du fick minsann hjälpa till lite med monteringen Tungan ute 
  • karamell

vi kommrer sova på hotell, jag och min tärna i ett rum, och killen och hans 2 best-men i ett annat :) så kvällen innan äter vi en god middag ihop, går på spa och tar det riktigt lungt :)

• ThereseV

Vi kommer sova på hotell (båda två ihop) Mest för att vi lånat ut vår lägenhet till min syster med barn hela helgen. Men att starta bröllopsdagen med hotellfrukost ihop känns ju som en ganska bra bonus:)

• CoG

Vi kommer att göra iordning i lokalen och fixa allt tills barnen ska hämtas hos barnvakten och sedan åker vi hem till oss och jag hoppas att det blir en natt med sömn :)

• Aniara4

Vi satt hemma och skrev ut program, tillsammans med svärfar+fru som vek placeringskort.

• Fröken Finemang

hemma. 
    min tärna sover över här så att vi två, jag å tärnan, vaknar på samma ställe och INTE blir stressade av att vi är på olika ställen. PLus att hon, citat "kan se till att jag får tillräckligt med sömn och kommer upp i tid"........

Hon känner mig min tärna =)  

på morgonen, dusch å hårfix å sen raka vägen till Make-upstore å sminkningen! 

• Lindlund

Vi kommer vara hos min tärna kvällen innan. Det är rena lyxen för hon och hennes man äger och driver ett spa så vi kommer bli ordentligt ompysslade kvällen innan och sedan kommer frissan hem till oss på den STORA dagen :)
    Hoppas det blir lite sömn innan för det känns som om det verkligen kommer behövas! :)

• Hoffsennanen Tottoplex

Oj vad här har trillat in svar! Skrattande
    Den med madrassen va ju söt..men där vill jag inte hamna!:-P
    Vi skall nog vara med endast på morgonen och göra grovjobbet i lokalen och sen gör familjerna resten så vi inte vet allt hur det ser ut i slutändan Jag funderar på att fixa naglarna och ögonfransarna på fredagseftermiddagen där... tokig idé? Lite egentid tänkte jag och sen iväg med tärnorna!
    Eller när hann ni med naglar och fransar osv? Rädd att slå av en nagel och vill därför göra det så sent som möjligt! 

• ThereseV
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-07-02 23:10:36 följande:
    Jag funderar på att fixa naglarna och ögonfransarna på fredagseftermiddagen där... tokig idé? Lite egentid tänkte jag och sen iväg med tärnorna!
    Eller när hann ni med naglar och fransar osv? Rädd att slå av en nagel och vill därför göra det så sent som möjligt! 
    Jag kommer (inte helt optimalt) göra naglarna på fre förmiddag. Som tur är så är det inte jättemycket grovjobb som ska fixas i lokalen, men jag kommer jufå tänka på att vara försiktig. Apropå naglar (och inte alls något som har med ämnet att göra) men är det någon som vet hur vanlig fransk manikyr funkar ihop med pool? 

Jag tror det är bra att väva in lite egentid och fix om man hinner, så man inte enbart stresssar runt och gör massa måsten dagen innan.
    Vår fre kommer se ut som så att sambon åker och hämtar massa saker på förmiddagen och jag fixar naglarna..sedan har vi lokalen från12 och ska försöka vara klara till 15 (inte mkt dekoration som behövs-lokalen är fin i sig själv) Sen checka in på hotell kl 15, genrep i kyrka 15.30-16.30. Lite chill på hotellet (ev pool) fram till 18, sedan ska jag ha mys med tärnor/några nära kompisar medan sambon fixar det sista och ev chillar lite med sina marskalkar..och sedan ska vi försöka komma i säng hyffsat tidigt:D 
  • sommaren13

Vi kommer åka iväg och få massage på em innan och sen äta en god middag ute, sen blir det hem och sova. Hade gärna sovit på hotell med nån av tärnorna, men det passade inte dom riktigt, så då sover jag och sambon hemma helt enkelt.

• PMB

Vi sov på hotellet där bröllopet skulle vara. Efter att ha transporterat allt dit fick vi massage (spahotell) och på kvällen efter kyrkgenomgång åt vi pizza med marshalkerna för att därefter bada bubbelpool i en egen del av hotellt (bara vi två då, marshalkerna fick inte vara med där Flört). Var skönt att vara på samma ställe som bröllopet var så vi slapp gå upp ännu tidigare för att åka bil en timme och att jag då hade ett rum att byta om och fixa mig i. Brudgummen fick hålla till i vinkällaren tydligen när han och marshalkerna skulle byta om. En upplevelse i sig Glad

• Ginajon

Vi planerar att sitta hemma hos mina föräldrar, äta lite gott och bara ta det lugnt :) om allt är färdigt det vill säga... 

• Vichy

Vi hoppas på att lyckas hitta en lokal som har sovmöjligheter på området som våra gäster som vill kan boka för en inte allt för dyr peng! Insåg kommer vi nog försöka umgås lite med dem som väljer att sova över dagen innan och sen gå och knyta oss (inte planerat än heller vart vi bor men kommer nog inte dela på oss)

• jenniferochaugust

Det beror lite på när vi för tillgång till lokalen.
    Men om vi får tillgång till den på fredagen (HOPPAS) kommer vi att spendera fredagskvällen med att hänga upp vimplar, pompoms, ta dit vaser, sätta ut placeringskort och lite sånt.
    Sen så kommer jag att sova på Clarion Skanstull och min fästman kommer att sova hemma hos oss i Hammarby sjöstad tillsammans med hans bror och eventuellt någon marsalk till (de är tre).
    Anledningen till att jag vill sova själv är att jag måste fokusera, blir lätt stressd och behöver tid för mig själv så jag inte stressar sönder. På morgonen kommer ju mina tärnor, sminktjej och fotograf - då blir det full rulle :)

Om vi inte får tillgång till lokalen får jag panik. Måste då delegera detta till serveringspersonalen vilekt inte känns så sköj.

• Chicita
    jenniferochaugust skrev 2013-07-03 10:03:40 följande:
    Om vi inte får tillgång till lokalen får jag panik. Måste då delegera detta till serveringspersonalen vilekt inte känns så sköj.
    Ett tips
    Duka ett bord hemma hos er precis som du vill ha det och häng upp några dekorationer också.
    Knäpp massa kort och skriv tydliga anvisningar exempelvis
    - Vid varje grupp om 6 personer ska det vara 2 pompoms och 1 vas med "X blomma" 
    - Bordsplaceringsskylten ska sitta på den vänstra dörren vid entrén in till själva middagslokalen
    Osv.

Tydliga instruktioner blandat med bilder gör underverk. Och jag kan nästan garantera att dom har hanterat bröllop förut, så även om dom skulle råka ställa vaserna till höger om pompomsen istället för till vänster (eller vad det nu kan vara) så kommer säkert lokalen vara jättevacker ändå då serveringspersonal ofta har öga för sånt Glad 
  • Augusti13

Vi bjuder alla gästerna till svärföräldrarnas trädgård kvällen innan. Längtar till att få umgås med alla, och till att mina vänner och släktningar ska få träffa hans! Blir ingen sen kväll dock, så vid 21/22 åker jag och min tärna till ett hotell och sover där, medan min blivande sover hemma. På bröllopsdagen stannar vi på hotellet, äter en god frukost och gör i ordning oss. Sen kommer jag och min make (wiho!) spendera bröllopsnatten där.

• jenniferochaugust
    Chicita skrev 2013-07-03 10:49:01 följande:
    Ett tips
    Duka ett bord hemma hos er precis som du vill ha det och häng upp några dekorationer också.
    Knäpp massa kort och skriv tydliga anvisningar exempelvis
    - Vid varje grupp om 6 personer ska det vara 2 pompoms och 1 vas med "X blomma" 
    - Bordsplaceringsskylten ska sitta på den vänstra dörren vid entrén in till själva middagslokalen
    Osv.

Tydliga instruktioner blandat med bilder gör underverk. Och jag kan nästan garantera att dom har hanterat bröllop förut, så även om dom skulle råka ställa vaserna till höger om pompomsen istället för till vänster (eller vad det nu kan vara) så kommer säkert lokalen vara jättevacker ändå då serveringspersonal ofta har öga för sånt Glad 
    Du har så rätt! Tack!
    Jag ska absolut göra så som en backup :) Festlokalen sysslar nästan enbart med bröllop så de bör ju vara vana! Vi har redan fixat så floristen kommer och dekorerar med blommor på lördagen, så det behöver vi inte bry oss om. Vi skulle bara ställa fram våra glasflaskor och burkar så ska hon fixa allt.
    Serveringspersonalen bör ju kunna sätta upp några vimplar och lägga ut placeringskorten :)

Nu kändes det liiiiite lugnare...
  • Chicita
    jenniferochaugust skrev 2013-07-03 10:57:52 följande:
    Du har så rätt! Tack!
    Jag ska absolut göra så som en backup :) Festlokalen sysslar nästan enbart med bröllop så de bör ju vara vana! Vi har redan fixat så floristen kommer och dekorerar med blommor på lördagen, så det behöver vi inte bry oss om. Vi skulle bara ställa fram våra glasflaskor och burkar så ska hon fixa allt.
    Serveringspersonalen bör ju kunna sätta upp några vimplar och lägga ut placeringskorten :)

Nu kändes det liiiiite lugnare...
    Det är väldigt lätt att stressa upp sig över saker som kan kännas som väldigt viktiga. Men som antagligen inte spelar någon roll när dom väl är på plats Glad

Jag fick ett frispel på kvällen innan för att våra draperier som skulle täcka fönsterväggen och skapa en mörkare och mysigare stämning inte funkade som vi hade tänkt + att maken hade mätt fel så dom var typ 30 cm för korta Tungan ute
    Men det blev bra ändå i slutänden... Glad
  • Victoria

Vi sover på hotell kvällen före. Innan på själva dagen blir det väl en hel del pyssel inför lördagen och sen blir det middag och tidig sänggång! :)
    Får se hur det blir när vi checkar in på fredag  

Svar på tråden Vart är ni kvällen innan?