• Hoffsennanen Tottoplex

Ni med slöja endast på vigsel

Hur satte ni fast slöjan? Ska ha en ganska lös uppsättning med en brosch någonstanns, gärna på sidan. Men funderar på om man ska sätta fast slöjan med hårnålar och sen ta ut dem och så syns broschen som suttit under slöjan på sidan sen? 
    Eller ska man sätta fast slöjan i broschen och sätta den ovanifrån och sen sprätta bort slöjan från broschen och sätta tillbaka den fast då på sidan?

Hur har ni gjort? Gärna bilder om ni har

• Svar på tråden Ni med slöja endast på vigsel
  • Chicita

Jag hade ingen slöja, men om jag skulle haft någon så skulle jag nog haft en med kam, så det bara är att ta ut den när man inte vill ha den längre.
    Slöjan kan du ju sätta både högt och lågt. Många har den ju bara bak i nacken så att säga (typ under knuten om dom har en sån) 

• daniiel

Jag hade en halvuppsättning och satte fast slöjan med en kam, plus typ två hårnålar bara för att vara riktigt säker, som under själva uppsättningen. Jag hade dock ett diadem också. Vi fotades ju efter vigseln, så jag hade slöjan och diademet även då. Efter det, före vi åkte till festlokalen, så tog jag bort slöjan och diademet. Då satte jag ett hårsmycke lite på sidan i håret istället och hade bara det under middagen och festen :)

Jag hade alltså såhär under vigseln och fotograferingen, med slöja och diadem.

• Hoffsennanen Tottoplex

Tack!
    Ja jag vill nog ha den ovanifrån! Frågan är då om man ska sy fast en vanlig kam som man kan dölja under slöjan... Min mammas är det nämligen och när hon hade den fästes den runt brudkronan med hårnålar.. Men en kam skulle ju vara smidigt! 

• daniiel

Jag tycker det låter som en bra lösning, att sy fast en kam :) Sy den så att den sitter som på bilden nedan här, så döljer slöjan kammen sedan i håret och slöjan brukar sitta fast bra. Man kan ju annars (som jag gjorde, var rätt att den skulle fastna lite på golvet tex) sätta någon hårnål också, som extra säkerhet :)

• Chicita

Ja det enklaste är att tråckla fast den lite lätt rynkad ovanpå kammen Glad

• Hoffsennanen Tottoplex

Tusen tack tjejer!!  

Svar på tråden Ni med slöja endast på vigsel