Snälla hjälp mig
För det första håller jag med om att din man borde sätta ner foten gentemot sin mamma och visa tydligt att det inte är ok att hon behandlar dig på det sättet, och att ni inte kommer att umgås med henne om hon beter sig på det viset.
För det andra, för att svara på din fråga då... Jag brukar köpa det mesta av mina kläder i London eftersom jag åker dit regelbundet, och jag köper även en del på nätet från samma butiker. Om det känns ok att köpa på nätet tycker jag att Debenhams är riktigt bra och har stort utbud även långt upp i storlekarna. Nackdelen är att det kostar lite om man vill skicka tillbaka något.
Vill du kolla kan du gå till www.debenhams.com , välj Women - clothes - dresses - evening and party dresses. Sen kryssar du i storleken i vänsterkanten. 48/50 är 20/22 i brittiska storlekar. Just nu får jag upp 138 festklänningar i storlek 20 eller 22.
www.evans.co.uk har också mycket fint enbart i större storlekar, och även skor med bred läst om man råkar vara intresserad av det.
Sen får man ju ha lite självinsikt och försöka tänka sig hur klänningen ser ut i en större storlek och i förhållande till ens egen kroppsform och kurvor.