Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Snälla hjälp mig

PippiL8 skrev 2013-07-08 09:23:07 följande:
    Zizzi är specialicerade på kläder i stora storlekar för kvinnor. Har snygga grejer tycker jag. Finns i Stinsen.
    Jepp jag skriver under på Zizzi. Jag vet att det finns andra återförsäljare av deras kläder också så det finns på fler ställen i Stockholm men jag minns inte vart. Det går ju alltid att ringa till butiken i Stinsen och fråga om det finns någon närmare dig annars Glad
    Och inte minst så känns det ju bra för självkänslan när du kan gå in där och handla kläder i storlek M eller L
    (zizzi börjar sina storlekar på 42, så 42-44 = S)

Men jag håller också med amerika. Börja med att satsa på något bra att ha under klänningen.
    I och för sig så har Zizzi också shapewear. Jag ääääälskar deras trosor med hög midja. Den går hela vägen upp in under bh-kanten så man får ingen skarv.
    Men jag tror att det är bättre att satsa på en ordentlig underklänning (helst utan plastskenor så du inte får ont efter ett tag när dom viker sig) som håller in och slätar ut.
    Du kan tappa en hel storlek (eller i vissa fall ännu mer) och skapa om kroppsformen genom rätt underkläder.

Och då är det mycket lättare att hitta en klänning sen Glad 
  • Chicita
    Anonym skrev 2013-07-08 13:07:45 följande:
    Är det någon som använt underbyxor (typ twilfit?) som håller in och går en bit ner på låren? Måste ha något på låren under klänningen, annars får jag skav på insidan (vilket man förstås kan ha även om man inte är tjock) eftersom det säkert kommer vara varmt.
    Jag har ett par där nedre delen är i spets. Faktiskt rätt snygga (även om det är lite mormorsvarning Tungan ute)
    Minns inte märket dock men det är inte Twilfit. Köpta på Underverket i Borlänge.
    Problemet med dom är att dom bara går upp till midjan, så då får jag en valk mellan BH och trosa som inte är så snygg. 
Svar på tråden Snälla hjälp mig