Inlägg från: amerika |Visa alla inlägg
  • amerika

Snälla hjälp mig

Till att börja med måste jag bara få säga att det är en ritkigt taskig svärmor du har!! Och din man borde stötta dig och prata med henne, det tycker jag är hans jobb!

Med det sagt, till dina frågor.
    Jag tycker du ska börja med att gå till en riktig affär för damunderkläder (här där jag bor har vi t ex nåt som heter Eva-Corsetten, gammal klassisk), eventuellt kan Twilfit duga. Där ska du be om hjälp att prova ut riktigt välsittande, stödjande, sköna underkläder med shapingeffekt. Det lär kosta en slant, men du kommer ju kunna använda dem om och om igen.

Sedan tycker jag att du ska söka upp en butik för damkläder större storlekar, inte bara tjockisavdelningen (förlåt ordvalet, jag handlar där själv, så det är inget illa ment!) i de vanliga klädaffärerna. Och du ska ha dina välsittande underkläder med dig. Även där, ska du be om hjälp att hitta kläder. Berätta vad du är ute efter: om du t ex har stor byst och breda höfter, kan en klänning i 50-talsstil som accentuerar midjan vara snygg. 

Några tips på butiker i Stockholmsområdet:
    Aces, Lidingö
    Big and trendy, Jakobsbergsgatan
    Madame X, Sundbyberg
    Modedrive, Odenplan (mycket festkläder)
    Svenska kläder, Sveavägen
    Udda mått, Vallentuna centrum
    XL mode, Åkersberga centrum

Jag åkte runt till flera av dessa butiker för ett par år sedan när jag skulle på flera finare tillställningar samma sommar, så listan är lite gammal men jag hoppas butikerna finns kvar. 

Lycka till!! 

• amerika
    Chicita skrev 2013-07-09 12:59:12 följande:
    Problemet med dom är att dom bara går upp till midjan, så då får jag en valk mellan BH och trosa som inte är så snygg. 
    Samma här, jag köpte faktiskt mina på Lindex, de är som hudfärgade blanka cykelbyxor. Men de är väldigt höga i midjan så jag brukar dra upp dem ända till tuttarna.... Inte så vackert, men funktionellt Flört
Svar på tråden Snälla hjälp mig