• Chicita

Vilken deo håller hela bröllopsdagen?? Vore hemskt att plötsligt känna att man luktar svett! Tips?

Ingen deo håller hela dagen om du blir väldigt svettig.
    Mitt tips är att ta med våtservetter så du kan torka av dig lite då och då och sätta på ny deo helt enkelt Glad 

Jag brukar variera mellan en vanlig sån där "24-timmar - håller i evighet" Ja du vet dom där som det alltid görs reklam för som ska vara så superbra. Och den nyaste deon från Marja Entrich. Den från ME är antibakteriell och gör alltså att även om man svettas så luktar det inte så mycket eftersom det är bakterierna som luktar.
    Men den håller dig alltså inte så torr under armarna.
    Dom som håller dig torr under armarna kan i stället göra att du svettas mer på andra ställen... Eller tja i alla fall att man upplever det så 

• Chicita

Absolut torr funkar genom att täppa till svettkörtlarna på de ställen man applicerar. 
    Men det betyder att man svettas mer på andra ställen istället.
    Själv börjar jag svettas väldigt längs hårfästet och längs ryggraden istället.
    Andra får fotsvett eller svettiga ljumskar eller extrem handsvett.

Ok visst man skulle kunna behandla hela kroppen. Men då kan inte kroppen bli av med överskottsvärme. Och kombinerar man det med en varm (oftast) brudklänning så kan det vara ett recept på överhettning och att man mår väldigt dåligt.
    Det tar dessutom 7 dagar för effekten att försvinna så det är inget man bara tvättar bort enkelt om man ångrar sig... 

Svar på tråden Vilken deo håller hela bröllopsdagen?? Vore hemskt att plötsligt känna att man luktar svett! Tips?