Dalabrudar
Hej! Jag ska gifta mig den 24:e maj 2014 i Torsångs kyrka i Borlänge :)
Hej! Jag ska gifta mig den 24:e maj 2014 i Torsångs kyrka i Borlänge :)
Tack! :) Jag bor i Sigtuna, men kommer från Borlänge :) Verkar vara några här som bor nere i Sthlms trakten men gifter sig i Dalarna :)
Vilket datum? :) Vi ska gifta oss den 24:e maj nästa år. Jag skulle oxå vilja ha en annan lite mindre lokal, men har inte lyckas hitta någon än. Jag bor inte i Borlänge längre så det är lite svårt att leta på långt håll. Så länge har vi bokat församlingshemmet alldeles intill kyrkan.
Välkommen :)
Vad fick du för pris på rankhyttans herrgård? Blev lite nyfiken på det.
Jag har ringt och pratat med en präst som har gått i pension men som ställer upp. Han har döpt alla i släkten, mig själv och våra barn och det känns mycket speciellt att just han ska viga oss.
Min kusin Maria Gfrörer kan jag tipsa om :) Hon gör naglar, smink och håruppsättningar. Hon ska få fixa till mig inför stora dagen. Hon har en fb sida.
Hindersprövningen och byte av efternamn är inskickad och igår kom den, så nu är det check på det i listan ;)
Vi ska bara bestämma vad för typ av mat vi vill servera sen fixar en skola med elever tillagningen och serveringen och inhandlingen av varor. Jag betalar för maten sen.
Håller på och kollar upp det här med tårtan. Funderade först på citygross, men fick höra att de inte var så bra där.
Så jag kanske beställer fråns syrrans bageri på Ica Maxi i Borlänge.
Pysslet fortsätter här hemma till borden.
Gör ni mycket pyssel själva eller beställer ni?
6 dagar tod det från att jag skickade in den tills den kom tillbaka godkänd :) Så väldigt snabbt!
Jag gör placeringskorten själva i form av en blomkruka som det ska finnas något gott i. Servettringar håller jag på med nu. Sen ska min m2b tillverka egna ljuslyktor av björk. Tycker att det är mysigt att göra sånt själv än att leta runt på nätet och köpa därifrån.
Min helg var överraskande. I söndags hade jag bokat in provsminkning och håruppsättning hos min kusin. Vi hade planerat in det för flera veckor sedan. Jag säger hejdå till barnen. Att jag snart kommer tillbaka och då ska vi fira lillebror med tårta. Sitter hos min kusin och vi går genom hur jag vill ha det och så börjar hon. Jag frågar vart hennes son och mannen är. De är bortresta till svärmor. Min kusin fortsätter med håret. Efter ca 15 min ringer det på dörren och jag säger att... det ringer på dörren. Det är nog dotterns kompis. Minuten senare ser jag min syster, mamma, svägerska, kusin, kompisar och sist men inte minst min egen M2B komma in med en massa leende och packning och säger att Idag är det min dag och jag ska firas som blivande brud! Jag blev så rörd att tårarna sprutade ut. Min sambo kom fram och sa att barnen vet att mamma ska ut på roligheter och jag tar hem bilen nu. Min kusin fixade mitt hår och smink och det kändes bra med både frisyr och smink. Efter det blev det brunch och sedan fick jag ta på mig Möhippa-kläder. Kanske inte något som jag skulle ha valt, men jag har sett sämre. Vidare och åkte till min kusins stuga för att bada badtunna, basta och sjunga sing star. Jag rockade och vann mot alla utom en Sen på med ögonbindel och åkte en lång bilväg tyckte jag(visade sig att de tog omvägar för att de förstod att jag försökte orientera mig i huvudet vart vi skulle) Vi kom hem till min syster som hade skickat iväg man och barn för natten. Där fick vi 3 rätters och gjorde en massa lekar, dansade och drack gott. Sen åkte vi vidare till ett inneställe i Borlänge där vi var. Dansade järnet och fick även komma upp på scen och dansa med gruppen Panetoz till dansa pausa! Jag hade en helt underbar dag och kväll! Det värmde så i hjärtat att de hade fixat och ordnat allt för mig och utan min vetenskap. Nu ser jag framemot bröllopet ännu mer <3
veronica84 Vad roligt att höra att du fick en sån fin överraskning och en trevlig kväll med nära och kära! :)
pixlisa: Jag fick tips av en annan brud här på tråden om mariagfrorer.se/index.html och jag bokade henne. Kolla in hennes hemsida kan du se arbete hon gjort tidigare.Tar ungefär samma priser som Stylinda.
Mvh Katarina
Petra R: Låter som en effektiv helg :)
Jag har skor beställda nu till mig som borde komma nästa vecka. Förhoppningsvis så passar storleken så jag slipper skicka tillbaka.
Min klänning ska vara färdig med justeringen hos skräddaren idag har jag blivit lovad, men hon har inte ringt och bekräftat så vi får hoppas på det i eftermiddag när jag ska dit :)
Sonens skjorta ska kollas på i helgen. Ev skor till m2b.
Sen är alla kläder köpta.
Maten och tårta fixar en skola och där väntar jag bara på slutbeskedet av vad det blir för förrätt. Jag gav de fria händer till det :)
Sen ska jag skriva ut festprogrammen.
Provsmakning av menyn blir dagarna innan bröllopet.
Samma dag ska vi träffa vaktmästaren och se över lokalen intill kyrkan.
Det mesta pysslet är färdigt. Bara detta http://kryddburken.se/2013/03/19/tradagg-ett-klistrigt-paskpyssel/tradbollar_tradagg_pyssla_virkgarn_ballonger/ som jag tänkte prova mig på och göra. Får köpa på mig garn i helgen! :)
Idag är det endast 29 dagar kvar för oss till bröllopet <3
Prästern har inte hört av sig än, men tagit emot vår hindersprövning och vigselintyg :)
Blommor är beställda från Gustafsons blommor i Borlänge.
Sambon kollar upp drycker.
Men annars är det nog allt hoppas och tror jag ;)
Vi gifte oss den 24/5 :) Häromdagen kom brevet från skatteverket att jag nu har bytt efternamn <3