Dalabrudar
Hoppar in här jag med, vi gifter oss 5/9 - 14 i St Kopparbergs Kyrka och ska ha bröllopsfesten i Österå Bystuga :)
Hade först tänkt Bergalid men då MÅSTE man ta mat från Haganäs och det ville inte vi så det fick bli som det blir.
Hoppar in här jag med, vi gifter oss 5/9 - 14 i St Kopparbergs Kyrka och ska ha bröllopsfesten i Österå Bystuga :)
Hade först tänkt Bergalid men då MÅSTE man ta mat från Haganäs och det ville inte vi så det fick bli som det blir.
Såhär ser ringen ut! :)
Tog det lång tid att få hindersprövningen godkänd och klar? Vi ska göra mesta av pysslet själva, det blir dock inte så mer än lite blomsterarrangemang, stolsöverdrag och så dukning naturligtvis. :)
Nu har min pappa fixat band till festen, först tyckte både jag och min fästman att det skulle räcka med att ha en stereoanläggning och en Spotifylista med bra musik men pappa envisades och nu känns det ändå lite kul. Vidare har vi beställt löpare till borden och fixat servetter så nu ska det bara till dukar. De allra flesta verkar ju rekommendera de där Knoppalakanen så det blir nog sådana.. :)
Hej! Fick tips av CharlieOchAlex om den här tråden, roligt med en tråd för oss dalabrudar! Vi har bokat Sundborns kyrka för vigsel 140712 och festen tänkte vi ha i Karlsbyhedens Folkets Hus.
Dock skulle jag behöva tips på bra frisörer som inte tar hutlöst betalt i Falun-trakten, någon som vet?
Petra R: Låter som en effektiv helg :)
Jag har skor beställda nu till mig som borde komma nästa vecka. Förhoppningsvis så passar storleken så jag slipper skicka tillbaka.
Min klänning ska vara färdig med justeringen hos skräddaren idag har jag blivit lovad, men hon har inte ringt och bekräftat så vi får hoppas på det i eftermiddag när jag ska dit :)
Sonens skjorta ska kollas på i helgen. Ev skor till m2b.
Sen är alla kläder köpta.
Maten och tårta fixar en skola och där väntar jag bara på slutbeskedet av vad det blir för förrätt. Jag gav de fria händer till det :)
Sen ska jag skriva ut festprogrammen.
Provsmakning av menyn blir dagarna innan bröllopet.
Samma dag ska vi träffa vaktmästaren och se över lokalen intill kyrkan.
Det mesta pysslet är färdigt. Bara detta http://kryddburken.se/2013/03/19/tradagg-ett-klistrigt-paskpyssel/tradbollar_tradagg_pyssla_virkgarn_ballonger/ som jag tänkte prova mig på och göra. Får köpa på mig garn i helgen! :)
Idag är det endast 29 dagar kvar för oss till bröllopet <3
Prästern har inte hört av sig än, men tagit emot vår hindersprövning och vigselintyg :)
Blommor är beställda från Gustafsons blommor i Borlänge.
Sambon kollar upp drycker.
Men annars är det nog allt hoppas och tror jag ;)
5e september är det dags för oss.