• niwen

Dalabrudar

Får man vara med? Vi gifter oss i falun st kopparbergskyrka 13 september. Vi kommer med största sannolikhet ha vår fest på främby udde. Vi kommer även sova där och bjuda in våra resande gäster (och alla) att de gärna får bo där med, men dock till egen kostnad. Vi ska dit nästa vecka förmodligen och titta och prata mera. Jag sitter mitt uppe i klänningsjakten. Behöver lite råd så jag går direkt på sak ;) Tror ni denna kommer "ramla ner" den ser väldigt låg ut över bröst och i ryggen.. Vill inte gärna behöva gå och dra i den hela dagen :/ 

Är det någon som vet en sömmerska i falun föresten? Ifall man behöver fixa till lite :)

• niwen
    Hanana skrev 2014-01-24 15:00:47 följande:
    Niwen - säger bara en sak om klänningen. Hollywoodtejp! Finns att köpa på t.ex twilfit
    Oouh så långt hade jag inte tänkt, måste skrivas upp haha.. 
  • niwen
    Anettem skrev 2014-01-29 21:13:28 följande:
    Har ni fått någon bekräftelse från kyrkan? Vi ska gifta oss i samma ett par dagar innan och jag bokade i mellandagarna, men har fortfarande inte hört något. Vill inte verka tjatig och ringa för att kolla så ingen missat min bokning.. :/
    Jag mailade första gången i oktober men då avvaktade vi för dom sa att vi inte behövde skynda oss att boka. Så mailade jag igen nu i januari när vi hade bestämt exakt datum. Då fick jag först inget svar på typ två veckor. Så då ringde jag och sa att jag mailat men inte fått svar, då visste hon vem jag var, vårt datum var lite dumt men det funkade ändå tillslut. Sen fick jag en pdf bekräfelse på mailen bara nån timma senare. Jag hade nog mailat eller ringt igen, man vill ju gärna inte att den kommer bort.. 
  • niwen
    Anettem skrev 2014-01-31 11:04:25 följande:
    Jag ringde dem nyss, tydligen så är det bara att de väntar på besked om vem som ska tjänstgöra just då. :)
    Ja vi väntar också på det, men kyrkan är bokad men hon visste inte vem som jobbade än. Men vi känner att vi bryr oss nog inte så mycket. Vi måste dessutom ringa i sommar igen för vi ska ha dop samtidigt men dom var tvunga att ha bebisens personnr och den ligger fortfarande i magen så det gick inte.. Men datumet är ju detsamma så det var inga problem :)

Jag klickade hem min vigselring idag, känns sjukt tidigt samtidigt som det är superkul. Men hon har gjort den efter min beställning så jag fick ju liksom slå till. På söndag ska vi träffa och prata lokal. Sen är det dags att börja kolla på inbjudningar för oss tror jag. Känns fortfarande lite overkligt... 
  • niwen

Är det någon här som har koll på fotografer i dalarna (falun)? Vi är på jakt och det känns som dom är svårhittade om man vill ha någon med lite erfarenhet. 

• niwen

Idag har jag skickat efter både inbjudningarna och en klänning. Riktigt spännande. Hoppas klänningen är fin, har dock en i backup ifall denna inte skulle bli som planerat. Lite läksigt sånt där när man beställer från kina. Hoppas på bästa möjliga resultat bara. 

Jag har bokat håret på salgonen jag klipper mig hos i vanliga fall. Dom hade timpris så det kändes rätt ok när man inte ska ha en så avancerad håruppsättning (förmodligen). Smink är inte bestämt än, funderar på att göra själv.  

Svar på tråden Dalabrudar