Våre gäster får betala för sitt boende men då har vi tipsat om lite olika alternativ i flera prisklasser och satt vigslen rätt sen så de kan komma upp (från Stockholm till Leksand) samma dag.
Jag tycker själv att det är helt okej pris! Utgå lite från vad du vet att dem som är bjudna har för ekonomi i övrigt. Jag vet med mig att vissa av våra gäster har det lite tufft men gärna vill komma ändå. Vi har därför valt att avstå helt från att önska oss presenter. Jag ser hellre att gästerna kommer alls :) Men som sagt, det är väl ett helt okej pris m 800
cekehov skrev 2014-03-02 19:25:56 följande:
Jag är ny i tråden så hoppas det är ok att jag slänger mig med :) Jag bor i Ludvika, är bördig från Fredriksberg/Säfsen men planerar att ha vigseln i Ore kyrka och festen i Furudals bruk med övernattning. Är det någon som har erfarenhet av Furudal?
Jag kan väl passa på att fråga på en gång vad ni tycker om att som gäst få betala för sin övernattning själv? Jag har fått pris på dubbelrum där det dyraste kostar ca 800kr/natt, skulle ni vara ok med att betala det om ni blev bjudna på bröllop?
Tacksam för svar, kul med en tråd bara för Dalarna :)