Anonym (Svår sits) skrev 2013-07-09 09:07:03 följande:
Nu har vi räknat lite på våran budget! Tanken är att vi vill gifta oss i Januari 2015 och jag använde mig av budgeträknaren här på sidan och överdrev vissa kostnader ganska mycket och det slutade på 62000 avrundat. Detta skulle innebära att vi behöver stoppa undan cirka 3600 i månaden, för att ha pengarna två månader innan bröllopet. Jag tror inte att detta är omöjligt om man väl har bestämt sig.
Du ser där, ingenting är omöjligt ;) När ni sedan väl sätter igång med bröllopsplaneringen mer på allvar, så kommer förmodligen några poster i budgeten ändras också. Ibland till ens nackdel och ibland till ens fördel. Ni kommer säkert under resans gång hitta lite sätt att spara in pengar.
Sedan kanske ni under kommande året (två år nästan) hittar fler sätt att spara in pengar och skjuta in lite extra på bröllopskontot. Är man inte sådan som vill hålla det jättesupermega hemligt, så kan man ju också tex i julklapp och födelsedagspresenter av familjen önska sig presentkort hos tex en florist eller liknande.