Inlägg från: 1337Lise |Visa alla inlägg
  • 1337Lise

Har egentligen inte råd med bröllop, men vill så gärna gifta mig!

Pippilångstump skrev 2013-07-09 13:51:26 följande:
    Stressa med barn? Nej det behöver man inte, men man kan hemskt gärna vilja ha barn, oberoende av ålder och det kan verkligen svida djupt i ditt hjärta även om du är ung. Som ofrivilligt ogravid som 20-21 åring vet jag precis hur jobbigt det är, då hade jag redan längtat mig blå sedan jag var 16 år. Och att då få höra att man inte behöver stressa eller vara ledsen för att det inte går, för man har ju så många år på sig. Ett - två år som 20 åring eller som 30 eller som 40 är precis lika långt, mest troligt långsammare som 20 åring än som 40 åring.

Vilken skillnad mot att få barn vid 30 och min man var 42 då vår gemensamma dotter föddes. Vilka gratulationer. Var tom folk som sa att de tom blev gladare över att han skulle ha barn än de själva (4 kollegor fick barn precis samtidigt).

Personligen tycker jag att man ska skffa barn när man vill (självklart att man vet att man kan ge barnet en bra uppväxt och ett bra liv och kunna stå på egna ben) och aldrig för att man känner att nu borde jag, tänk om jag ångrar mig senare?!
    Många tummar upp
Svar på tråden Har egentligen inte råd med bröllop, men vill så gärna gifta mig!