Inlägg från: Anonym (hah!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hah!)

Har ni fått frågan om äktenskapsförord?

vadå fråga? han sa bara (vi pratade om vem som ägde huset tro ja..) "vi ska skaffa äktenskapförord om vi gifter oss". :P vi har inga stora ekonomiska tillgångar någon av oss.. sp det vi har av värde är väl huset och en bil. så vi kom överens om att om det skulle hända att vi far ifrån varann så tar jag bilen och han huset... sen har det kommit fram allt eftersom saker och ting vi vill behålla, t.ex hans frimärkessamling som jag gillar mycket, när han såg hur mycket jag älskade det så sa han "det ska också med i äktenskapsförordet.." :P haha. väldigt oromantiskt ja vet... förstår inte riktigt hur han kan få för sig att jag skulle bara ta HANS frimärkessamling som han fått av sin far??? men jag är varken för eller emot saken faktiskt^^

• Anonym (hah!)
    Anonym skrev 2013-07-09 20:56:55 följande:
    fast är inte bilen väldigt lite värd i förållande till huset? 
    eller var det hans hus redan från start så att säga?  
    true.. :P ne men vi fick huset tillsammans, vi har bott här i snart 2 år. men dels så fick vi det av HANS mormor, som ägde det förut, och så står huset i hans namn... så.. men jag är faktiskt ok med det. ^^ skulle nog inte vilja ha det tvärtom, att jag skulle ta huset och bo här ensam, om det skulle bli så olyckligt.. sen är ju inte äktenskapsförordet utformat än, vi spekulerar mest bara. ^^
Svar på tråden Har ni fått frågan om äktenskapsförord?