• Helipa

Akut hjälp med dekorationer för partytält

Ljusslingor, tunna gardiner längs med väggarna (t.ex. Lill från Ikea för 39:- paret) eller häng bakom platser som ni vill markera såsom dryckesbord, myshörna, etc. för att skapa olika "rum" i tältet (använd mattor för att förstärka de olika "rummen),  pompoms i taket (googla, finns massor med beskrivningar om hur man gör dem själv, finns även att köpa i vissa partybutiker och liknande). 
    Hyr discolampa och häng upp i mitten. 

Vad har ni för tema eller färgtema på resten av bröllopet? 

• Helipa

jag menade diskokula, men hyr gärna diskolampa också så att diskokulan har mer ljus att reflektera.

• Helipa
    marsmat skrev 2013-07-10 14:10:19 följande:
    Vi har tema "högsommar" så färgerna är gyllengult, vitt, grönt och ljus rosa. Tältet är dock rött och vitt så vi kände att vi fint kunde gå bort ifrån temat just när det gäller tältinredningen. Tror det låter som en bra idé att "dela upp" tältet i olika utrymmen. Har du bilde på någon som gjort detta? 

tack för hjälpen alla! 
    Jag har tyvärr inga bilder på det men jag tänker att man tänker ut "rum" som har tydliga syften och sedan inreder ytan utifrån just det syftet. t.ex. kan man ha en myshörna där man kan vila benen och småsnacka mellan dansen, där kan man sätta en soffgrupp med soffbord (långt bort från högtalarna), sätta golvlampor (om man kan dra el dit) eller levande ljus på bordet, hänga gardiner längs med tältväggen bakom soffgruppen, lägga en matta på golvet, etc.
    Sedan kan man ha en bar i miniformat genom att sätta dryckesbord, höga bord med höga stolar runt omkring och vill man gå all in kan man göra en hel del med tavlor (med drinklista t.ex) eller ljustavlor (tänker en sån blinkande neonlampa där det står "bar" på) som man hänger på "väggen" med hjälp av genomskinliga neonsnören (finns i hobbyaffärer), osv. 

Börja istället med att fundera vad tältet ska användas till och vilka rum ni skulle vilja skapa kontra vilket behov gästerna kan tänkas ha och utgå från det när ni skapar rummen. Det behöver egentligen inte vara superavancerat men man får behandla tältet som en stor festsal istället för ett tält.

Annars gör ljusslingor som är strategiskt upphängda underverk för stämningen i ett tält :) 

Svar på tråden Akut hjälp med dekorationer för partytält