Miss Correct skrev 2013-07-14 23:12:24 följande:
Förklaringen efteråt var bara: "Vi fick inte tag i sådana blommor" trots kända för att vara bra. Men kommunikation är säkert A och O. Och öppettider kan ju vara bra att kolla upp, men det borde de ju upplysa om tycker man. Men det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra.
Det var riktigt dåligt av dom. Dålig förklaring.
Om man stöter på sådana problem så ringer man upp bruden och frågar vad som är viktigast. Blomsorterna, färgen, formen osv...
Riktiga klantarslen där alltså
Det är lätt att tänka att du vet om öppettiderna eftersom du beställer blommorna där. Öppettiderna står ju oftast på dörren liksom
Det är väl lite också som jag som jobbar i hotellbranchen. Jag
kan inte upplysa om exakt allt. Varken vid incheckning eller vid bokning. Det är omöjligt. I så fall skulle varje incheckning ta 30 min och varje bokning minst lika lång tid.
Som exempel så var det en gäst som klagade för ett tag sedan om att vi inte hade upplyst om att hotellet inte har luftkonditionering när han checkade in (om det är väldigt viktigt så borde man ju fråga om det när man bokar, inte när man checkar in, för då är det ju lite sent att göra något åt saken
) och så hade vi inte informerat när han bokade (typ 6 månader innan ankomstdagen) om att parkeringen skulle vara full (? öööh ja för det vet vi ju 6 månader innan han bokar?)
Det finns i princip inga hotell i sverige som har luftkonditionering. Vissa har klimatzooner där man kan reglera temperaturen en eller två grader upp och ner på rummet. Men det är inte standard. Vi har helt enkelt för få varma månader för att det ska löna sig att installera AC. Speciellt på gamla hotell eller hotell som ligger i gamla byggnader...
Så det är en sån där sak som man inte ens tänker på att säga, det är alltså mer vanligt att det
inte finns AC än att det ska finnas.