Testbindning?
Jag är rädd att jag ska stå där på vår dag och få en konstig bukett som det inte finns någon tid att få ordning på. Hur gör man? Vilka krav kan man ställa?
Hej :) Prata med din florist , fråga kan man såklart alltid göra . Men att förvänta sig att floristen ska göra en färdig brudbukett som den du ska ha på den riktiga dagen är inte realistiskt. Att sätta ihop en sån bukett tar för en erfaren florist 1-2 timmar beroende på modell. Sedan kostar de såklart i material och så fort materialet kortas till den längden som man vill ha i en brudbukett så går de inte att använda igen.
Jag jobbar personligen som florist och har vid ett par tillfällen erbjudit brudar att ta hem provmaterial. Då tar jag tyvärr inte hem specialbeställningar utan enbart lite vanligare blommor som jag sedan kan sälja vidare. Då brukar jag även erbjuda att sätta ihop en snabb provbukett. Den görs på ca 5 minuter och är inte i närheten lika arbetad som den kommer vara på den riktiga dagen . Jag behåller även stjälkarna så att dem kan säljas vidare sedan. Detta görs inte för att visa den exakta buketten för de är omöjligt att göra om inte bruden är villig att betala den extra kostnaden, utan enbart för att ge bruden en känsla över färger och former :) De tar jag inte så mycket extra betalt för utan räknar in de i konsultationen :)
Så hör med din florist om de går att göra något liknande och vad de i sådana fall skulle kosta :)