bröllop2015 skrev 2013-07-18 08:49:14 följande:
Åh tack för all inspiration!
Älskar tårtfaten gjorda av träd, det kan min pappa fixa utan problem till oss dessutom.
Är det bara jag som redan känner lite stress och funderingar över hur man ska hinna dekorera lokalen när man bara hyr ett dygn? Så man inte är helt slut lagom till bröllopet startar. Visst kan man delegera men att delegera allt känns lite trist när man jobbat så hårt med att få det som man vill ha det, och då kanske de som fixar dekorationerna lägger sakerna på ett annat sätt än man tänkt sig? Nojjig brud här ;)
Ett tips som jag lärde mig ifrån ett projekt jag drev på min högskola var att visa alla som ska hjälpa till någon dag innan exakt hur allt ska ligga/se ut och att ge var och en ett ansvarsområde/station. "Anna" lägger ut tallrikar och "Peter" ansvarar för takdekoration.
Lägg allting i små lådor/påsar och skriva tydligt: "sidenband", "rosblad" etc. och stapla i den ordning de ska dekoreras, samt kategorisera: "mat", "centerpieces", "takdekoration". På så sett blir ingen förvirrad (förhoppningsvis)
Sen så lägger ni ut allting kvällen innan, så det är klart, blommorna (som ni ska sådana) får tas ut på morgonen eller strax innan, lägg det ansvaret på någon du litar ditt liv till, tex MoH eller toastmaster.
Inte nojig alls, det är din dag och det är klart att allt ska vara
perfekt allt annat är oacceptabelt! (bridezilla här haha) Om du visar alla som ska hjälpa till exakt hur du vill ha det, och förklarar för kanske dina tärnor så kommer även de att bli små Hitlers som kommer att se till att allt blir rätt :)