Vi som gifter oss 2015!
Vi har inte bestämmt daum än. Men 2015 blir det! Får jag vara med här?
Vi har inte bestämmt daum än. Men 2015 blir det! Får jag vara med här?
Nu har jag inte läst tråden. Då jag är ny här. Hur som... Vi hade bestämt att vi skulle ha våran bröllopsfest på Sjölyckan i Tollered. Men då vi har en del bröllopsgäster utan bil så tyckte de att det var för långt att åka. Då de bor i Göteborg. Det är en bit att åka. Men bussen stannar precis bredvid lokalen. Det finns ett hotell med 5 minuters gångavstånd. Där det är billigt att bo, Tollered Hotell. Så det känns tungt att leta ny lokal nu Vi vill ha en me.d helhetsnlösningar.
Jag tycker precis som du Ellie01. Jag har sagt att bussen stannar precis utanför. Har berättat om hotellet som är litet och mysigt och dessutom billigt. Men det är för långt att åka med buss och spårvagnen på natten och hotell vill de inte betala för :-P:-P.
Vi ska ha barnfritt bröllop. Dels för vi ej har råd att betala för en massa barn och dels vill vi inte ha barn med. Då vi bägge inte tycker om barn så mycket. Vi har inga barn och täner inte skaffa heller. Som tur är.
Vichy skall ni göra maten själva? Vi letar en lokal med helhetslösning.
Nu tror vi att vi hittat "vår" festlokal. Får besked på måndag, spännande!
STORT GRATTIS!! Till alla som bokat/hittat sin drömlokal, kyrka/kapell/vigsdelplats och sin drömresa. . Vi har ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN hittat vår drömlokal som passar vår budget och en vacker liten kyrka. Ska på visning snart av både lokal och kyrka. . Man är superduper glad!
Vi har hittat videograf och fotograf med. Samt ett liveband. Nu är det bara klänning och ringar till mig kvar. Min blivande har kläder och hittat sin ring redan.
Förlåt alla inlägg. Inbjudningskort är klart med. . Livet rockar just nu .
Vi hade funderat på att gifta oss i januari 2015. Men efter vi har räknat på vår budget nu, så blir det inte föränn december 2015 istället. Lite trist. Men så är livet. Vi vill verkligen ha vårt drömbröllop.
Och då måste vi spara mer pengar. Plus att vi har en del som skall betalas av på innan bröllopet.
Så det är klart då man gifter sig.
Det var längesedan nu. Jag har tappat bort mitt bröllopsplanerande lite.
Ska ändå inte gifta mig föränn långt in i år 2015 så jag har tid än. Eller vi då.
Nu har jag inte följt tråden så noga. Men det verkar gå bra för er alla.
Ser att en del nya medlemmar har tillkommit. Kul!
Vi skall äntligen börja att spara till bröllopet. Det har vi varit hemskt dåliga på.
Vår budget för bröllopet är nu 50.000 kr. på 70-80 gäster. Hoppas vi skall klara det.
Vi vill inte lägga för mycket pengar på en enda dag.
Det blir inget 3-dagars bröllop. Som vi hade tänkt, det har vi inte råd med.
Men vi får göra det bästa av det som vi har att röra oss med. Det blir nog bra ändå.
Men något deppigt är det då allt är så himla dyrt! (Tycker jag).
Vi vill ha 3-rätters eller buffè, med dessert och bröllopstårta, fotograf och musikband.
Så det springer iväg en del, och sen kan vi inte data.
Så vi får köpa färdigtryckta inbjudningskort. Vilket också kostar en del, pust!
Jag tror vi får välja bort fotografen eller musikbandet, men vilket väljer man bort?!
Nej! nu får det vara slut gnällat, det hjälper ju inget att gnälla. Behövde skriva av mig.
Är det fler som känner såhär inför bröllopsekonomin?