Inlägg från: katten21 |Visa alla inlägg
  • katten21

Vi som gifter oss 2015!

Hej,

Helt ny här men ska gifta mig i Stockholm 1 Augusti 2015.

Paul friade till mig 14 September 2013 toppen av Empire State Building i New York. Var så oväntat och chockande att jag började grina (glada tårar) och kunder bara nicka ett JA! Det var vår första USA semester men förhoppnings vis inte den sista.

Jobbigt det här med planering på distans. Vi bor i England (han är engelsk, jag svensk)

Hittils har jag hittat klänning och skor (dock ej inköpta ännu), Kyrka (kan dock inte boka den mer än 1 år i förväg)och fest lokal (som jag inte sett i verkligheten ännu och inte bokat).

Vi blir bara ett litet bröllop. Runt 30 pers inklusive mig och Paul. Vi har små familjer och få (men nära) vänner.

Budget... ingen aning. så lite som möjligt men troligen runt 80,000:- vi sparar £200 GBP vardera varje månad. bara 20 lönedagar kvar!

Japp...det var jag det...

• katten21

Hörni, om några dagar bara så kan vi sluta säga att vi gifter oss år 2015 till människor. Vi kan börja säga att vi gifter oss nästa år!

• katten21

Filibustern Hur i hela fridens dar hittar jag det då? Jag är så ny här att jag inte riktigt vet hur det funkar.

• katten21

Nu är jag hemma i Sverige under julen och idag ska jag dra med mammsen till kyrkan för att titta lite där inne. Dem har öppet för allmänheten mellan 14-16. Hoppas den ser ut så som jag kommer ihåg på insidan. Vill minnas att den är liten och mysig och det är ju bra för för oss eftersom vi blir så litet sällskap på D dagen :)

• katten21

Vi ska skicka ut våra save the dates i början på 2014 i form av ett boarding pass (vi bor ju i England och gifter oss i Sverige) på detta sätt får dem engelska gäster tid på sig att spara pengar till hotell och flyg. Vi ska även be om o.s.a då det styr var man kan ha festen. Och det är ju inte egentligen inget man gör för en på bröllops inbjudan. Men strunt samma med etikett ibland. Bröllops inbjudan skickar vi nog ca 2 månader innan hade vi tänkt. Då i form av ett pass. För på alla sidor kan vi skriva info om Stockholm och sånt. Grejer att göra och se för många har sagt att dem vill ha en liten mini semester.

• katten21

Oj, det var länge sedan jag skrev här, 10 månader!. Livet kom i vägen Flört

01/08-2015 smäller det! Hjärta

Bokat kyrka
    Bokat Fest Lokal
    Bokat Fotograf
    Bokat hår och make-up
    Bokat 'natten innan' hotell
    Köpt Klänning - Martina Liana (som affären tar hand om tills vidare åt mig)
    Köpt Skor - Vera Wang White Label (i färgen Blus/Rosa) hos David's Bridal
    Köpt Ringar
    Smakat och bestämt oss för vilka bröllops tårtor vi ska ha (från Ica Maxi)
    Bestämt hans outfit (Tux/smoking eller vad det heter)
    Bokat Smekmånad (bröllops present till oss av min syster, vi har ingen aning om var vi kommer att åka...Spännande!!)

Vi  ändrade oss om våra orginala ideér ang. save the date och skickade iväg dem i Februari i år. Därav även tänkt om ang. inbjudningarna också.
    Lite pyssel ska det bli med klassiskt vintage look.
    Vi tänkte att det skulle bli kul att gör dem själva och som bonus spendera vad han kallar 'quality time' tillsammans.

Tillfrågade bestman som tackat ja och maid of honour som tackade ja och några månader senare tackade hon nej för hon har inte råd med flyg och hotel så hon kommer inte alls nu.

Vi kommer bli ca 30 pers. Litet, intimt och mysigt.

När tycker ni att det är lägligt att skicka ut inbjudningar (med tanke på att dem flesta kommer från England)?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!