Vi som gifter oss 2015!
Godmorgon, Om det är okej så hoppar jag gärna in i denna tråd? Jag och min sambo planerar att gifta oss i november 2015 på vår 5 årsdag. Vi har samtidigt börjat prata om att försöka bli med barn i höst så det finns en chans att jag är gravid/nybliven mamma november 2015 och då vet jag inte hur man ska tänka kring bröllop ;) kanske blir det då ett litet bröllop med fika efteråt ist för middag/fest. Men iaf så har vi lite lösa planer.. Vi bor i Sthlm men planerar att gifta oss i staden i Småland som jag kommer ifrån. Dels pga kostnader men också för att Jag vill kunna gå tillsammans med gästerna från kyrkan till festlokalen och har inte hittat något lämpligt alternativ i Sthlm (tips?) . Angående mat så har vi en restaurang i tanke men vet inte hur mycket den kostar eller om de kan fixa en hel vegetarisk meny. Min man och jag har lite olika tankar kring maten; jag vill ha buffé och han servering av trerätters. Så vi får se ;) En fråga: Vad tänker ni kring dryckesbiljetter? Är det snålt att bara bjuda på fördrink (champange), 2 glas vin/öl till maten, en avec till kaffetmoch sen ha betalbar? Jag är glad att jag hittade hit så man kan bolla idéer med någon! Min karl tycker 2015 år för långt bort för att kunna planera något :)