Inlägg från: Elins |Visa alla inlägg
  • Elins

Vi som gifter oss 2015!

Hej!
    Här kommer en till som ska gifta sig 2015, närmare bestämt den 6 juni  Skål

Har än så länge inte hunnit bestämma så mycket, ev hittat lokal och kyrka. Vi (jag) är ganska kräsen och eftersom vi har en ganska stor gästlista, 120 pers, så är det inte många lokaler som är stora nog och kyrkan ska ju helst vara nära lokalen... Dessutom har vi inte så stor budget, inte bestämt än ens men runt 60000 tror jag vi ska försöka hålla det Glad

Vi bor i skåne men min släkt kommer från halland och den lokal vi fastnat lite för ligger i Ängelholm så det blir ju lite närmare för min sida med isf;  http://www.bygdis.se/

Jag känner tyvärr igen det med att 2015 är alllldeles för långt bort för att min m2b ska kunna planera något, vi ska köpa katt nu med och det tycker han är ett så stort projekt så då går det inte att prata bröllop samtidigt... -.- Så det hade ju vart skönt att ha en tärna att prata med men är inte riktigt säker på vilka jag ska välja?

Hur många får man/är normalt att ha? Jag har två systrar (antingen båda eller ingen), min m2b har en syster men är inte så nära henne och vill nog inte ha henne som tärna, men väljer jag mina systrar blir säkert svärmor lite grinig över det... Sen vill jag ju ha mina 2 bästa vänninor, blir antagligen dem 2 iaf o ev mina två systrar då...

Vilken bra tråd förresten så man kan vara med nästan "från början" i all planering, det är ju inte helt enkelt att planera ett bröllop har jag börjat förstå nu Tungan ute

• Elins
    filibustern skrev 2014-01-07 14:33:44 följande:
    välkommen! har ni något tema? allltid kul att veta sånt ^^
    ang. tärnorna så 1. du får väl ha hur många du vill och kan. 2 din svärmor ska inte bry sig om vem du väljer att ha som tärna.. tycker JAG. 
    Tack!  Glad 

Vi har inte helt bestämt tema än, men det lutar mot ganska klassiskt och champange, guld, brunt och gammelrosa som färgschema. Vad ska ni har för tema?

Jo du har så rätt... Finns det "best man" fast för bruden? Är väldigt nybörjare på detta Skäms
  • Elins
    filibustern skrev 2014-01-07 14:56:07 följande:
    vi har skog. :) vi ska ha bl.a granris, trä, vedklabbar, älghorn och näveri vår dekoration^^ faktiskt så ska 22meter säckväv (x23cm) skickas till mig idag, så jag hoppas jag får det innan helgen. köpte det här på BT billigt. 

nja, offentligt finns det nog inte, men det hindrar ju inte att ha det :) hade själv tänkt ha min lillebror som marsalk, men jag ides inte:P  
    Okej, vilket mysigt tema! Glad 

Nä tänkte det :/ Man måste inte ha lika många tärnor som marsalker heller va? Oskyldig 

• Elins
    Jennifer587 skrev 2014-01-07 16:10:05 följande:
    Hej! 
    Min fästman (!) friade förra veckan och idag fick vi datum för bröllop! Den 14/2 2015 gifter vi oss på Karlbergs slott i Stockholm. Vi kommer bli runt 120 personer med en budget på kring 100.000 kr.
    Vad kul att vi kan följas åt!  Solig
    Grattis! Solig
    vad romantiskt med slottsbröllop! Kommer både vigslen och festen att vara där? Glad
  • Elins
    frkmaria skrev 2014-01-07 16:58:25 följande:
    Välkomna ni nya!

Ang. brudtärnor och marskalker så får man ju ha hur många som helst. Man behöver inte ha lika många av båda men jag tycker det är ganska snyggt. Jag tror vi kommer ha en var. :)

Best man är ju amerikanskt och den kvinnliga motsvarigheten heter ju maid of honor så det antar jag är det då. :)

Och btw så är Ängelholm mina barndomstrakter! Så mysigt det såg ut där! :)

Jag har förövrigt kommit på en jättebra låt att gå ut till... men m2b tycker det var för nördigt. Haha.  
    Tack för svar, VISSTE att det var någonting jag tänkte på! maid of honor Solig 

Ja visst gör det Glad Vi har inte vart och tittat där än men har mejlat och det är mest troligt ledigt iaf! Det enda negativa är att man måste välja catering från dem, (vi hade tänkt på att ev göra egen buffé) men de hade ganska billiga alternativ så blir nog bra ändå...
    Vår meny isf:
    Mozzarella med Vikentomater och ruccolapesto samt vitlöksbruchetta     60:- Helstekt fläskfilé med rökt sidfläsk, rostad potatis och tryffelsmörsås     160:-
    och som efterätt bröllopstårta, vad tror ni? blir det för enkelt? Jag tycker det låter väldigt gott iaf! Enda svåra blir nog att få med m2b på förrätten eftersom han hatar ost och är laktosintolerant, men man kan säkert göra något alternativ Flört 

Förresten, hur gör ni alla med dricka? Vi planerar köpa allt i Tyskland. Men förutom; välkomst-bubbel, 1 glas vin/öl/cider till förrätten, 2 glas till varmrätten och 1 glas avec + kaffe till tårtan. Är det vanligaste att man serverar drinkar också? Vilka isf och hur många? 

Jättetacksam för all hjälp! Hjärta
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!