frkmaria skrev 2014-01-07 18:41:30 följande:
Jag har en barndomsvän kvar, som jag dessutom är väldigt nära. Vi hinner inte ses jätteofta längre men när vi ses så är det precis som alltid. Eftersom jag inte känner att jag har någon nära relation med någon av mina systrar så kände jag att jag hellre ville ha min bästa kompis. Och eftersom det ska vara ett "litet" (fast med många gäster) bröllop så känns det väldigt pråligt att köra upp 3 st tärnor. Jag frågade henne ganska omgående när det var konstaterat att vi skulle gifta oss och hon ville såklart! :)
Jag har tittat på en massa klänningar, framförallt kinaklänningar som man verkar komma undan mycket billgare med, verkar dock vara lite på vinst och förlust.. men jag vill gå ner ca 20 kg till innan jag kollar mer på det.
Sen funderar jag också på vad man ska köpa till brudföljet. Min m2b har inte ens kostym så vi ska köpa en riktigt fin kostym till honom. Frågan är om vi behöver köpa en kostym till BM också eller om det räcker att köpa slips till honom?
Jag funderar också på att köpa klänning till min BT men att hon sedan får fixa allt runtomkring själv (utom blommor då) och att vi kanske på dagen går till frissan ihop och sätter upp håret, för det vill jag ändå göra hos frisör!
Jag var inne ett tag på att låta systerdöttrarna vara brudnäbbar men de klänningarna kotsar ju nästan lika mkt som brudens! Haha. Så får se om vi ens ska ha några eller om vi låter bli!
Det finns väldigt enkla inbjudningskort man kan köpa, och det är ju iofs ganska smidigt, men jag har tagit mig vatten över huvudet och tänker göra själv. Det blir ju lättare ju mer som är spikat men eftersom båda är musiker så blir undertemat lite musik så kommer göra CD-konvolut (i tapet, lite som en cdsingel). Innuti kommer det ligga en snurrskiva som ser ut som en CD och när man snurrar på den kommer olika alternativ upp. På 1 står det t.ex. 1 augusti 2015. För att veta vad alternativen står för (om man inte kan räkna ut det) får man titta på konvolutets baksida där det finns "spår-info" (lite som en låtlista. :) ).
Nu ska man bara vänta på att få lov att börja skriva i info! :)
Åh vad kreativa ni är!
Har bara varit förlovad sedan i torsdags så allt är väldigt nytt ;) Dock är bröllopet den 14/2 2015 så det finns ingen tid till att lata sig haha. När och var gifter ni er?