Inlägg från: Eimi147 |Visa alla inlägg
  • Eimi147

Vi som gifter oss 2015!

Sudditjuven skrev 2013-07-14 22:46:10 följande:
    En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 
    en budget på 20-25.000.. låter som himmelriket för mig.. hur lyckas ni?
  • Eimi147

Jag hoppar väl in här med.
    har precis börjat planera vårt bröllop . ca 60-70 pers är det tänkt. lokal är kanske klart. ska på visning men får rätt bra vibbar.  vi har en budget på 30.000kr. Känns som att vi kommer spräcka den. då bara lokalen kostar 15.000. Vi har tänkt o göra allt själv!  t o m tårtan. alternativ är att inte ha någon bröllopstårta utan köra på fina små cupcakes eller nåt liknande.. hittade en jätte fin bild där de hade "sweets" bord istället för bröllopstårta. det kanske kan vara nåt.

mina tärnor är valda. fästmannens med. klänning tänkte jag kanske sy själv.. i värsta fall har jag en klänning hemma som jag beställde för länge sen när vi började planera för 3 år sen (blev gravid under planeringen o var inte alls sugen på bröllop så vi sket i det). kan alltid göra lite justeringar på klänningen. kyrkan ska väl bokas så fort vi ahr bokat lokal.

tema.. hmm.. lite sådär lantligt..kanske.. typ..

hjälp mig hålla vår budget och ge ALLA tips! :)

• Eimi147
    Trattkantarellen skrev 2014-01-23 16:27:00 följande:
    Tänkte precis tipsa dig om tråden för de som ska gifta sig 2014 med låg budget, men såg att du redan hade skrivit där.

15.000kr för en lokal är ganska maffigt, men då antar jag att det är en del som ingår i det priset också?
    Gör en budget, ta med det ni tror ni kommer behva och se vad det landar på.

VI har än så länge 75 pers, och en budget på ca 55-60k, men vi vill gärna slippa göra så mkt själva.
    Ja jag hittade tråden efter att ha skrivit här. håller på med budgeten för fullt..  ja.. man får hyra från fredag till söndag. och det finns ett bra kök där. fiba stolar och bord  föör 130 pers. bestick o allt vad det inne bär ingår oxå..
    känns ändå som att man borde kunna fixa det. kommer köpa mkt av derkorationerna på ebay då det är billigt..
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!