Plättis skrev 2014-06-05 22:56:17 följande:
Skymningstid, du är definitivt inte ett planeringsfreak! Jag har de senaste dagarna nästan bestämt mig för klänning, kollat lokaler i en evighet (hunnit boka och avboka också :)) och bollat design av vigselring med en guldsmed. Kanske ska inflika att vi först hade tänkt gifta oss i sommar, men all planering har ändå skett den här våren :P
Vår gästlista har 70-75 namn, främst familj och släkt. Vi skulle utan problem kunna lägga till minst tio namn med "inte jättenära vänner". Det känns som att gästlistan krävs för att kunna leta en vettig lokal, men samtidigt kommer vi ändra gästlistan beroende på hur många som får plats i lokalen. Stor lokal = fler gäster. Liten lokal = banta listan.
Skönt att veta! :) Vi har ungefär samma grej med gästlistan.. Skulle kunna lägga till massa folk känns det som men jag har en ganska stor familj så bara på den sidan blir det väl ungefär 20 personer (och det är bara närmaste familjen samt deras respektive...)
Bokade dock en lokal med maxkapacitet för 70 personer så det får vi helt enkelt hålla oss till, inte mer än så. :)
Trattkantarellen skrev 2014-06-06 18:57:32 följande:
Dock finns det ju redan en 2016-tråd också, så vi är långt ifrån värst
Underbar känsla! Vi har också lokalen bokad, budgeten satt och sparkonto uppstartat. Nu är det mindre än ett år kvar för oss, så kul!
Trevligt att veta att man inte är värst, ska meddela m2b det när han kommer hem med hunden. ;) (För jag är rätt övertygad om att han tycker att jag är ett extremt planeringsfreak... fast det visste han ju innan han friade så han får skylla sig själv. :P)