Inlägg från: Sävlind |Visa alla inlägg
  • Sävlind

Vi som gifter oss 2015!

Hej hej!

Ny här, hoppas det är ok att man hoppar in i tråden :)

25 år från Halmstad, bor tillsammans med min blivande och vår dotter på 3 år.

Efter 7 år fick vi äntligen tummarna ur och bestämde att vi ska gifta oss.

Har satt 15/8 som preliminärt datum, så tänkte snart boka kyrka och lokal för festen :)

Har dock svårt att hitta en vettig lokal för festen. Vi tänkte göra maten själva så behöver ha tillgång till kök med kyl, ugn och diskmaskin, och gärna porslin man kan låna. Har hittat en lokal som har det vi behöver, där man även kan hyra till linnedukar.

Men vet även om en superfin lada som man kan hyra, men vet inte vad som finns där...

Får ringa runt lite, men dessa är de hittills enda vettiga jag kunnat hitta.

Men åh, vill ju planera allt nu på en gång, haha! ;)

• Sävlind
    Tingeling89 skrev 2014-06-11 08:10:09 följande:

Välkommen! Har vi någon stad som du speciellt letar i?

Letar främst i Halmstad, men även i Laholm :)

Har dock hittat lite mer info om den där ladan jag nämnde, och där ska finnas kök, porslin m.m :) jag är sugen på den men sambon är inte riktigt lika på. Vi ska åka runt lite imorgon och titta på de alternativen vi ha och ringa runt efter pris. De lokalerna vi har som förslag är väldigt poppis så det börjar bli hög tid att boka.

På tal om serverings/kökspersonal så ska vi kolla om vi kan få tag i några via restaurangskolan här. Gick själv där för några år sen och vi fick ibland förfrågningar om vi ville jobba extra på fester m.m. :) så det kan ju vara ett tips att kolla upp :)
  • Sävlind

Åh, nu har vi preliminärbokat festlokal! :D

Var och tittade på lokalen tidigare idag, och den var helt perfekt!
    En väldigt gammal lokal, men riktigt charmig och mysig.
    Den har en stor typ matsal och två mindre rum. Där finns en bardisk på hjul som man kan flytta hur man vill, där finns alla möjliga sorters glas man kan tänkas behöva, allt porslin,bestick, ljuslyktor,vaser, ja allt man kan behöva :)

Sambon blev helt tyst när vi kom in där och kom sen med massor av bra förslag på hur vi kan få det jättefint. Nu börjar han bli mer och mer exalterad och vill planera mer :D Så nu känns det som att vi är på gång på riktigt!

Vi reserverade 2 datum, ett i Juli och ett i Augusti nästa år. Så på måndag blir det till att ringa kyrkan så vi får allt bokat så man kan fortsätta med den roliga planeringen sen :D

• Sävlind

Vi har nu bokat kyrka och festlokal! :) skönt att ha det färdigt och kunna koncentrera sig på annat.

Vi har även bestämt att allt kommer gå i vitt/ljusgrönt,bestämt in/utgångs musik i kyrkan. Så himla kul att komma igång.

Så nu kollar vi runt och sparar inspirationsbilder på allt möjligt :)

Hittade denna bilden, så himla fin frisyr som jag verkligen skulle vilja ha!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!