Inlägg från: josefinas |Visa alla inlägg
  • josefinas

Vi som gifter oss 2015!

Hejhopp!

Tack för inbjudan till denna dottertråd Plättis :)

Har inte gått igenom alla inlägg men daamn vilket engagemang det verkar vara här!

Vi gifter oss nästa sommar den 11juli. Det blir kyrkligt och ca 70 pers.

Mitt tema är lantligt, vildblommor och lokalproducerat. Detta toppar jag med en herrgårdliknande lokal och lyxig dukning.

Räknar med en budget på ca 40-50.000 för detta. Har då de större utgifterna på personal, dryck, fotograf och ett eventuellt band.

Sparar pengar på maten där vi fångar vildlax själva, får kött av svärfar,plockar potatis ur landet och bakar eget tunnbröd exempelvis. Sedan får jag se om jag ber en kock laga maten på de råvarorna jag tillhandahåller eller om en duktig servitris får fixa det sista.

Sparar även pengar på vigselringen genom att jag köpte skrotguld på auktion. Har man eget skrotguld hemma så använd det. Då byter du bara in guldet och behöver inte köpa till guld hos guldsmeden och betalar då bara för arbetskostnad och eventuella stenar.

Köpte även gudomliga linnedukar på auktion som ska pryda borden tillsammans med vildblommor.

Drömmer om en klänning från kina som även råkade vara svinbillig. Men är så himla orolig att det ska vara ful spets( typ plastig) och inte virkad spets. Någon som har erfarenhet?

Mina största utmaningar blir att samla ihop ca 8 stora runda bord och vackert porslin. Det som finns i gården vi ska hyra kändes lite skolmatsaktig och inte så vackert. Jag vill även gärna ha vackra bestick. Dukningen är nämligen det som kommer få ihop lyxkänslan på middagen och är därav superviktig för mig.

Vilken novell :) Tack för visat intresse om du tagit dig igenom detta ;)

• josefinas

Liten kaka tack för tipset jag kollade upp det. Tyvärr fanns de ännu bara i Söder och jag bor i Norr :( Jag får fortsätta leta! :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!